2016. április 14., csütörtök

Csak az ún. nagy nap gyakorlati lebonyolításán idegeltem magam egészen addig, míg a kis visszaszámlálón kettőről egyre fordult a hónapok száma. Itt villámcsapásként ért a sokk: nincs idő, nincs idő, nincs idő semmire, és kövéren megyek férjhez. A le KELL fogyni nálam egyszerűen nem működik. Korábban, ha nagyon összeszedtem magam, valami formát csak sikerült varázsolni, persze nem kimegyek a strandra, és bikinire vetkőzöm típusút, de olyan van kedvem cserélgetni a ruhát, és nem mindig ugyanazt a két pulcsit hordom jellegűt kell elképzelni.

Ma meg azt látom: 1 hónap, 1 hét. Jajj nekem, nekünk.

Húsvét környékén minden nap rémálmodtam valamit:

Pl.1.: Templomi esküvő napján délután 3-kor fel-alá rohangálok a ruhában, a fényképész nem jött, nem tudunk bemenni a városba a kreatív fotózásra (egy múzeumban tervezzük), felhívom, és ő, bocsi nem értem oda, majd nemsokára indulok, így a fotózás már elmarad, de azért ellő még párat a vacsora alatt. A telefonnal a kezemben cipő nélkül állok, mert azt se találom, és görcsös sírásba kezdek; nem zárnám ki, hogy álmomban is megtörtént. 
Pl.2.: A hiányzó cipőt később egy rózsaszín, szőrös házipapuccsal pótoltam, úgy álltam az anyakönyvvezető előtt, aki meglepő módon magyarul beszélt, és a polgáriról később ki is derült, hogy nem is érvényes, mert nem mondtunk igent.
Pl.3.: Valaki nem ért oda, valami nem volt, nem találtam, elszakadt, eltört, bármi amit el lehet képzelni, végeredményként mindig verejtékben úszva ébredtem.

Hetek óta fáj a hátam, derekam, gerincem, és ez új: a baloldali csípőm is.  Tele vagyok görcsökkel, csomókkal, pedig még tornázgatok is, mégis mintha örökre elaludtam volna mindenemet. 

A boldog, készülődő menyasszony kalandjai.

***

Pár éve kezdett fájni a jobb térdem, időjárás-változáskor lüktet ezerrel; tudom, tudom menjek orvoshoz, készülök is, de már nem otthon, ki tudja mit csinálnak vele, és eléggé műtétgyanús, doki gondolom lebasznaszidna, hogy kövér vagyok, összevagdalnak, és mozdulni se tudok vagy egy hónapig, vagy tovább.  És ki az a szerencsétlen, aki a jegyesoktatásra tartva, az atyára várva leesett a parókia lépcsőjén? Bizony én. :( Két térdre, fél tenyérre, és mivel teljesen jobb oldalas vagyok, naná oda zuhantam a súlyom legalább 75%-val, arra a térdemre, ami már akkor se volt a legjobb, de azóta új dimenziók nyíltak a fájdalmak tekintetében. Torna közben térden végzett fenékgyakorlatok azóta teljesen kizárva, pedig azok a legjobbak. De nem az esküvők előtt fogok orvoshoz rohangálni ezzel. Nyilván rosszul teszem, de most nincs jó döntés, azt hiszem.

***

Ruha.
Mindenhol ezt olvasni, hallani: a ruha a legfontosabb, azt kell legelőször megvenni, be kell járni 40 boltot, anyával , 8 barátnővel, nagymamával, már előtte fél évvel. Na igen. Ehhez képest vagyok én, aki 3-4 hét alatt is, ha megfelelő az idegességfaktor, képes vagyok 5 kilót is eltüntetni, persze nem tudatosan, úgy nem megy, lásd.fent. Gondoltam 2 hónappal előtte majd megrendelem, addig várom a csodát, hogy fogyjak.  
Az esküvői ruha kereső karavánt el se tudtam képzelni, nem nekem való. Kinéztem egy oldalról egy ruhát, azt akarom, úgy néz ki ami nekem kell: nem fehér, csipke, egyenes vonalú, minimum dekoltázzsal, váll- és hátrésszel, abroncs és fűző nélküli. Ahogy telt az idő, és nem fogytam, úgy húztam későbbre a határt, már április végénél tartottam, de nem tudtam mást elképzelni, csak az online rendelést.

Nem számoltam azonban a sok okossal, aki semmi mást nem fog kérdezni, és csak a "megvan-e már a ruha" lemezt forgatja újra meg újra. Ekkor készítettem ezt: 

Németeseknek is van ám, mert ők se voltak különbek.
(M ezen annyira röhögött, már neki is elege volt az ilyen irányú munkahelyi zaklatásból.)

Beszállt M anyja is, nem jó a rendelés, legalább nézzem meg egy szalonban, milyen áll jól, vagy egyáltalán hogy nézek ki (mondjuk kivételesen volt valami igaza is) a különböző fazonokban; M meg nem mondom, hogy megtiltotta  a rendelést, de elhatárolódott, szerinte túl olcsó, megérkezik, és valami vacak lesz, csalódni fogok, és ott állok esküvői ruha nélkül. Mondhatnám azt is, mivel ő fizet, ő dönt, és a belém nevelt elvek alapján el is fogadom valahol, bár a bennem élő feminista maradvány (kinek a nyakán taposok már évek óta) tiltakozott ezerrel, majd a bizonytalan személyiségem mégis legyőzött, otthon bejelentkeztem egy "menyabótba", és elvittem Tesómat, aki fiú. 

A bótos néni nem mondom, h csodálkozott, inkább csak nem jutott szóhoz, senki se viszi magával az öccsét. :D Előadtam mit akarok, na olyan nincs. Pár pillanatig nagy megnyugodva azt hittem végeztünk is, de azt mondta, ha gondolom, nézzem meg ami van nem fehérben, én meg megnéztem. Eredmény: láttam valakit a tükörben, aki nem én voltam, de mégsem festett undorítóan, és a bennem élő soha teret nem kapott hercegnő előbújt, és most van egy ruhám, vállrész nélkül, abronccsal, fűzővel (!!!), nem csipke, de legalább egyenesvonalú és ekrü. Tesóm majdnem elbőgte magát a meghatottságtól, de ezt csak annyit jelent, farmeren kívül még sose látott másban. 

Aznap még örültem, másnap már bántam, nem tartottam ki az elhatározásom mellett, olyat választottam, mint mindenki más; olyat választottam, amit mindenki elvárt, mert "úgy köll kinézni" egy menyasszonynak. Szerencsére a csodálatos vállamat, és karjaimat elrejthetem egy boleróval, de addig is minden nap emelgetem a súlyzókat szigorúan a plötyi karrészeimre, ha esetleg mégis arra kerülne a sor, és levetkezek.

De jön a praktikus félelem is, emiatt akartam olyan ruhát, ami az eredeti terv volt, hogy ne kelljen a mosdóban senki segítségére szorulnom, erre most: hogy fogok én pisilni? Hogyan kell egyáltalán? (Hozzáteszem, hogy én nagyon szemérmes vagyok, nincs pisilés senki előtt, puki meg már felségsértés kategória nálam.) 
Mit hittem?

///Mindennél jobban rettegek attól, hogy épp akkor jön meg. Eltelt fél év normális ciklus nélkül, erre gondol egyet, és beáll? Erőlködök évek óra gyógyszerekkel, tornával, diétával, és erre most? Most? Minden jel erre mutat, ha előre kiszámolom, napra pontosan akkor érkezne, ha ez megtörténik, én egyszerűen megszököm; esküvő abroncsban, menstruálva, mikor legutóbb is úgy görcsöltem, hogy fél napig magzatpózban feküdtem? Kétségbeesetten figyelem a jeleket, e hónap végére megérkezik-e, mert ha igen, indulhat a final countdown... ///

M szerencsére nem várja el, hogy a polgárira dirndl-t vegyek fel, ő egy fura uniformisra hajazó speciális, az egyetemi végzettségéhez kötődő öltönyt (?) fog viselni, van hozzáillő dirndl is, anyja már persze azt hitte, de nem, ez nem az a lány. :D Itt megengedte M nagy nehezen, de nem túl lelkesen, és rendeltem valami rövidet, ez legalább csipke, most készül, remélem nem lesz igaza, és nem kapok valami rettenetest. Az utóbbi időben jönnek szembe ilyen összeállítások, mint az "Ezért ne rendeld netről az esküvői ruhádat!", és botrányosnál botrányosabb képeket lehet látni. Ha választani lehet, inkább jöjjön egy vacak ruha, mint menstruáljak a másik esküvőn...

Én mondtam, ezt a sok agymenést nem akarjátok hallani. :D

20 megjegyzés:

  1. Szegénykém :). Azért ennyire csak nem rémes a helyzet!

    A ruhád biztosan nem lesz annyira bonyolult, hogy nem tudsz benne pisilni! Ugyan nekem legutoljára asszem szalagavatón volt abroncsos ruhám, de lehet azt azért nyúzni! Felkapod a nyakadba, az abroncs sem betonból van, és senkivel nem kell osztozni a pisilés élményén. ;)

    A mensi az szívás, de sztem hogyha mondjuk 2-3 nappal előtte elkezdesz szedni valami NSAID-ot, akkor odavágsz a fájdalomnak előre, hogyha megjön; de úgy tudom, hogy ezek a fájdalomcsillapítók tolják is egy kicsit, 1-2 nappal a ciklust. (Én migrénes vagyok, nyilván estére jött egy front a nagy napon, úgyhogy én a Kefalgint toltam 3 óránként, hogy nehogy megfájduljon a fejem, mert ha jött volna a migrén, akkor nekem a magzatpóz is kevés lett volna, kellett volna egy zajmentes, sötét szoba, és fél kiló jég is...)

    Térdedet sztem megmutathatod egy dokinak, felvágni nyilván nem fog házasság előtt egy hónappal, de mondjuk ha kiderül, hogy mi a baj, meg elmondod neki, hogy jön a nagy nap, akkor lehet, hogy tud pl olyan tape-elést, ami fájdalomcsökkentő, tehermentesítő.
    Ja, és kényelmes cipő! Nehogy hagyd, hogy valami csillivilli, hegyes, egymillió centis sarkú cuccot rádtukmáljanak!

    Minden rendben lesz ;)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rémes persze, legalábbis nem minden pillanatban. :D Csak összefoglaltam ezt-azt.

      A migrén is borzasztó lehet, együttérzésem. Én csak a mindenféle időjárás-változásokra reagálok fájdalmasan, de szavam se lehet, erős gyógyszer mindig hat.

      A cipőmet úgy kaptam, nagynéném ragaszkodott hozzá, hogy ő szerezze be nekem, kényelmesnek tűnt, bár van azért sarka is. Jövő héten megyek haza, és szándékomban áll már tesztelni is, zselés talpbetét, meg a védőrész hátra, meglátjuk.

      Köszönöm, valahogy csak lemegy az egész, és meg is nyugszom, míg utána héten be nem futnak a kritikák. ;)

      Törlés
  2. Már komolyan attól féltem, hogy kihagysz bennünket ezekből a sztorikból, pedig én elég jól szórakozom :D Egyébként meg minden rendben lesz és majd utólag jó lesz visszaolvasnod ezeket a posztokat. Mondjuk azt hiszem, én még nálad is kevésbé voltam oda az esküvői ruha és egyéb körítésekért, így mi simán kosztümben-öltönyben esküdtünk és két barátunk fényképezett :) De mindket nem is szekált senki miatta. A kép és felirata pedig zseniális, rá kellene nyomtatnotok pólóra és akkor elég lenne csak rábökni, ha valaki érdeklődik :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, h Te legalább jól szórakozol. :D

      Nekünk fontos volt, hogy templomban is összeházasodjunk, meg h lássák nagyanyáim, az egyiknek én vagyok az első unokája, aki megházasodik, a másiknak már majdnem mind az; és azt is akartam, hogy legalább egy esküvő legyen, amit anyukám is ért.

      Az a poén, hogy mióta lefixáltam a ruhát, talán 1-2 ember kérdezte, mondtam, megvan, és már nem is volt érdekes.

      Törlés
    2. Nekünk is fontos volt a templomi, mivel hívő, templomba járó ember vagyok, de ettől Függetlenül mini esküvő volt 8 emberrel. A kettő nem függ össze.

      Törlés
  3. En pont a fuzo miatt nem birtam se enni se pisilni. Egyszeruen ehes se voltam es az inger is elmaradt du4-ejfeligm aztan amikor oltoztunk az, na akkor egy kiados piss utan felzabaltam a svedasztalt. Nekem trukkoznom kellett a mensivel, de ez nalad nem jatszik es nem is szabad elvileg, tudod, vagy tovabb szedtem vagy hamarabb hagytam abba a bogyot igy eltolodott az ideje... menyasszonyi ruhat tenyleg ne rendelj.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor felpróbáltam, az első 5 percben azt hittem megfulladok, és ez egy vicc, meg én ezt nem, azután meg már nem is volt rossz egyáltalán, egy félórát biztos ott illegtem-billegtem. Nekem ennem kell mindenképp, mert rosszul leszek, átlagos napokon legalábbis így van. Tuti kelleni fog pisilni, elvileg délben már öltözni fogok (first look, autózás a városba fényképezkedésre, aztán vissza, majd tali a vendégekkel, és csak utána esküvő).
      Itt nincs trükk, megpróbálok helyesen élni, és "előidézni" május első két hetére.

      A polgárira mégis rendeltem, meglátjuk, mi érkezik meg végül. :D Ha nem jó, max. keresnem kell még valamit.

      Törlés
  4. En pont a fuzo miatt nem birtam se enni se pisilni. Egyszeruen ehes se voltam es az inger is elmaradt du4-ejfeligm aztan amikor oltoztunk az, na akkor egy kiados piss utan felzabaltam a svedasztalt. Nekem trukkoznom kellett a mensivel, de ez nalad nem jatszik es nem is szabad elvileg, tudod, vagy tovabb szedtem vagy hamarabb hagytam abba a bogyot igy eltolodott az ideje... menyasszonyi ruhat tenyleg ne rendelj.

    VálaszTörlés
  5. A mensi-vel kapcsolatban nem tudsz beszélni valami dokival? Sokszor az izgalom miatt is megjöhet, nehogy így vonzzad be. (ezt így kell amúgy írni?)...
    A pisilés... gondolom M előtt sem pisilsz...de ha mondjuk most lennél olyan bátor és megtennéd, akkor ő segíthetne az esküvőn... Gondolom ő nem látna semmi olyat, amit eddig nem látott... ;) Nekem az esküvő előtt anyukám meg egy unokatesóm is elkísért pisilni, nem volt gond, de utána már mindig a férjem... De mi ebből amúgy se csináltunk ügyet...

    Képzeld el, én elájultam a templomi szertartás kellős közepén...
    Ezért minden leendő menyasszonynak üzenem, hogy a fűzős ruhát tessék ülve is kipróbálni.. Nekem ez kimaradt... Nyilván közrejátszott az is, hogy alapból ájulós vagyok, nem volt levegő a templomban viszont volt 500 fok, nem ettem előtte szinte semmit, izgultam... De a hülye fűző is annyira szorított ülés közben...nem tudtam benn levegőt venni rendesen...
    Igazából utólag már vicces... Én egyébként ezen izgultam hónapokkal előtte... hogy el ne ájuljak... állandóan ilyen vicces ájulós videókat néztem... és bejött... :D
    De nagyon szépen csináltam, kimondtuk az igent, a pap összekötötte a kezünket...és még volt annyi erőm, hogy azt mondjam "el fogok ájulni"...és nyikk, összecsuklottam... Utána már abszolút semmi miatt nem voltam zavarban aznap... :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira nehéz kitalálni, h mikor, meg mikor nem, és miért, miért nem. Nekem mindig így volt, a kis betegségeim tünete.
      Nem pisilünk egymás előtt, ha valaki kell, úgyis anyukám lesz az áldozat. :)

      Huh, a te történeted mindent visz. :O És ez az esküvői videón is egy az egyben rajta van, vagy jótékonyan kivágták?

      Törlés
    2. Rajta van, csak miután elájultam, az nincs :D Mondjuk nem is osztogattunk volna videót senkinek akkor se, ha nincs ez a kis közjáték. :)

      Törlés
  6. végig fogom majd olvasni az egész bejegyzést és majd még sztem kommentelek is párat :D de addig is csak ameddig hirtelen jutottam, pl lefogyni: MINEK. mármint oké, értem, egészséges életmód stb, ez hajrá, csináld! de az eskire? mármint mindenki ilyennek ismer, a leendő férjed ilyennek szeret-imád, ez vagy te és sztem ezzel most egyedül te nem vagy kibékülve, pedig kéne :) aznap is csodaszép leszel, sőt, lesz rajtad egy csomó extra (frizu, szép ruha, mittomén de főleg boldogság!) és nincs, de tényleg nincs csúnya menyasszony. főleg, hogy a szeretteid (meg néhány kötelezően meghívott ember :D) körében lesztek és ők mind örülnek a ti boldogságotoknak, mind olyan szépnek látnak majd, amilyenek vagytok és kész. kicsit nézd magad a párod szemén keresztül vagy ilyesmi.

    a ruha: sztem nem az a legfontosabb, bár tényleg mindenki ezt mondja. de most őszintén ha végiggondolom, hogy az elmúlt x év menyasszonyai közül hánynak emlékszem a ruhájára, hát, szégyen de nekem mind tök egyformának tűnik. mondjuk Rézangyal bloggerináét megjegyeztem, az vmi csodagyönyörű és egyszerű ruha volt, talán ebayről vagy aliexpressről vagy nemtom már honnan rendelte amúgy :D de hát ha nekem lenne eskim, én is olyasmit akarnék, annyira bejött, á, abbahagyom :) szóval a ruha tök külsőség, amire emlékezni fognak: a hangulat (ti és a fülig érő szátok!), esetleg a kaja. erre sztem tíz év múlva is, de hogy milyen zene ment, mi volt a köszönőajándék (volt-e egyáltalán) akármilyen részlet meg egyéb faszfütyürű, az full feledés, és pl. a dekoráció meg a lufi meg a székszonya meg mittomén csak arra van, hogy a menyasszony idegesítse magát miatta. bocs, menyasszonyok, ne vegyétek magatokra :)

    a számlálón meg mindig azt olvasom elsőre, hogy x days unti Hótziher.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fogyás azért volt fontos, mert ki vagyok fordulva a formámból. Ez nem ilyen lányos picsogás, hanem 15-20 kiló, tényleg. Meg szerettem volna úgy kinézni, h ne undorodjak magamtól, ahányszor csak a képekre nézek. Nagy darab vagyok és széles. Majdnem elsírtam magam az ún. jegyesfotók láttán, nem sokat dobott a smink meg a haj, nekem elhiheted. Én egy olyan családban, és helyen nőtten fel, ahol mindenki mindig arról beszél: híztál, fogytál, híztál, most jól nézel ki, most nem stb stb

      Van egy durva haragráncom is a homlokomon, régebben, csak ha zoomoltam volt ott, de most már a korral állandósult, az se tesz széppé a képeken. M valami oknál fogva tényleg szépnek lát, ezt tudom, ő is mondta már, bárcsak láthatnám magam az ő szemével.

      Tudom, h sokan nem fognak emlékezni rá, a rokonaim amit rossznak találtak max. Dekón nem idegeltem magam, egyszerűen felbéreltem valakit. Ha elkészül, lehet még nyugtalanság, de ettől nem tartok valamiért, egészen más agyalnivalóim vannak most, ezt is lehet megírom még. ;)

      Az esküvő hótziher h lesz, de csak csúnya krikszkrakszot mutatott, így lecseréltem. M mindig vigyorog mikor látja a számlálót, hogy keverem a nyelveket. :)

      Törlés
    2. Életemben nem voltam olyan túlsúlyos, mint az esküvőn de egyszerűen magasról tettem rá. Vhogy elfogadtam, hogy karcsú tündér királylány menyasszony sajna nem leszek és onnantól megkönnyebbültem.

      Törlés
  7. Ohhh... te! Kezdjük ott, hogy ne legyenek rémálmaid, egy esküvő mindig stresszes, ami elromolhat, az el is fog romlani. Tudom, ezzel nem nyugtattalak meg, de tény, hogy ha még jobban ráparázol, akkor csőstül fog a nyakadba zuhanni. Emberek el fognak késni, hülyeségeket fognak mondani, te pedig ideges leszel és azt fogod magadban kérdezni, hogy mégis hogy lehet ez a te napod, ha éppen mindenkiről szól, csak rólad nem?

    Szóval, mély levegő és leszarom tabletta. Ha valaki elkésik, nem a te dolgod, az ő balfaszsága. Ha valaki hülye, nem a te dolgod, szar lehet a férjének/feleségének/barátjának/barátnőjének/kutyájának/macskájának...stb. Két dologra koncentrálj a nagy napon: magadra és a párodra, minden más teljesen felesleges hacacáré. Éppen ezért ne ostorozd magad, a fogyáson, nem fogyáson. A leendő férjednek te vagy a legszebb. Az pedig, hogy egy gyönyörű ruhában fog látni... hidd el a szava is el fog állni! ;)

    Ruha. Wish-ről rendeltem. Pont olyan volt, mint a képeken. És olyan olcsó volt, hogy simán azt mondtam, ha ronda is lesz, akkor is megérte. Végül nem abban mentem férjhez, amit kicsit bánok. Persze szép ruhám volt, mivel azt is én választottam, de a másikban könnyebben tudtam volna szoptatni. :D Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy az abroncsos, fűzős ruha is te vagy. De ha gondolod rendeld meg azt is, ami tetszik. Hiszen két helyszín lesz! Mennyire menő már, ha különböző ruhád van mindkét eseményre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A polgárira már rendeltem egyet, meglátjuk mi sül ki belőle.

      "Abban jobban tudtam volna szoptatni" Ezen annyira nevettem, persze tök természetes volt, mindenkinek másra van szüksége az esküvőjén, neked lazább mellrészű esküvői ruhára. :D

      A késők nem érdekelnek, a szemforgatók, cuppogók annál inkább, ezeket kiszúrom egyből. Úgy érzem, egy nagy lutri az egész, mi jön be, mi sikerül, tervezhetek én akármit, a vendégek annyifélék, hogy nem lehet kiszámítani, mi fog történni.
      De köszönöm a vigasztalást. :)

      Törlés
    2. Te élvezni fogod, hidd el....és minden rendben lesz!!!

      Törlés
  8. Szemforgatók, cuppogók... Az esküvőnk 11:45-kor volt. Kilenc órakor már azon zokogtam, hogy ha még valakit meghallok angolul beszélni körülöttem egyszerűen kikaparom a szemét. És ez csak a szűk család volt.

    Az este folyamán pedig sikerült mindenkit elküldenem a p...ba. Viszont utána sokkal könnyebb volt... nekem. :D

    VálaszTörlés
  9. Ruhåval pont így jártam: előre eldöntöttem, egyszerű, szolid, blabla, aztán lett abroncsos, díszes,gyönyörű :) legjobb döntésem az esküvővel kapcsolatban! És most már élvezd ki ennek a ruhának minden pilanatát, többet ilyen úgyse lesz ;) (én pl. át sem öltöztem másba a végéig) és arra tényleg figyelj, hogy RÓLATOK szóljon az a nap!

    VálaszTörlés
  10. Izgatottan várjuk ám a folytatást :)

    VálaszTörlés