2015. szeptember 21., hétfő

Levél a leendő apósomnak

(M-nek tudok kiadni valamit abból, ami a lelkemet nyomja, de németül nem az igazi; anyukámat nem terhelhetem ilyenekkel, már így is eléggé ideges az osztrák szülők miatt, pedig az esküvő csak májusban lesz; megkapjátok hát Ti, de teljességgel terápiának szánom, írom már egy napja, de annyira ideges vagyok ettől az egésztől, hogy egyszerűen meg kell osszam; mindenki csak saját felelősségre olvassa el, túl hosszú lett …)

Tudod, pár évvel ezelőtt, mikor még nem ismertelek, azt hittem apu egy nehéz ember, majd találkoztunk és minden megváltozott. A kisebbrendűség érzésem mindenkire kiterjed, ezért nagyon félénken és visszafogottan beszélgettem veled, nehogy rosszat gondolj rólam, meg egyébként is, én németül tudtam, nem ezen a hülye, kifordított kagyvasz nyelvjáráson, amit ti nyelvnek hívtok, és azt hiszitek mindenki meg is érti. Nem, bizony ezt az érthetetlen szart a ti nyolc milliótokon kívül senki se beszéli, még csak nem is érti, akkor se, ha háromszor egymás után elismétled ugyanazt, ugyanúgy, meg se kísérelve kiejteni pár szót az irodalmi német nyelven. Ám legyen. Nem értem, hát nem értem, az én hibám.

Egy ideig mégis abban a hitben ringattam magam jó lesz ez. Kedvesen beszéltél hozzám, láttalak dühösnek, de sosem ellenem irányult, a hangnemed velem mindig normális volt. A távolságnak köszönhetően a találkozásaink igen ritkák voltak, így nem is láthattam az igazi személyiséged, csak néha villant ez-az, illetve a fiad történetei alapján kezdett kirajzolódni valami, ami alapján a saját apámat egyre jobban értékeltem.

Mégis megnyugodtam egy idő után, már valami szeretetféle is ébredezett bennem irántad, amikor derült égből villámcsapásként nekem estél. A fiad, aki szintén fél tőled, minden gond nélkül tart nagybeszámolót az egész cég előtt, tárgyal több országban is ügyfelekkel, elad több tonna cuccot, sokmillió euróért, veled egyszerűen nem bír el. Ő mindenkinek megpróbál megfelelni, saját bevallása szerint is két nap a maximum, ameddig jól érzi magát nálatok, igen az egykori otthonában, gyerekkorának színhelyén. Ezek a családlátogatások arról szólnak, hogy utazunk sok-sok kilométert, próbáljuk elosztani a napokat, de neked soha nem jó. Egyszerűen nem akarod, hogy Magyarországra is elmenjünk a családomhoz. A Családomhoz, te bunkó ... Ráadásul az egészet a fiadra is kented, mondván ő küldött hozzám, miszerint én döntök arról hová megyünk, és mikor. Én hülye meg elhittem, mert nem gondoltam arra, hogy sarkítasz, talán még hazudsz is, nem feltétlenül tudatosan, inkább csak a generációd meggyőződéséből, hogy a felnőttnek mindig igaza van.  Úgy gázoltál bele a lelkivilágomba, hogy szóhoz se jutottam, visszaszólni nem mertem, nincs is rosszabb, mint ha az embernek tartania kell a pofáját, és érzi, ahogy hajlik a gerince, és csak álltam ott leforrázva.

Ez azóta állandó probléma, be kell számolnunk arról, miért megyünk Magyarországra, mit akarunk ott csinálni. A helyzetet súlyosbította, hogy a kis vejed megtalálta a tökéletes utat a seggedhez, és ki se jön onnan. Elvette a lányotokat, és olyan szinten nyal neked, hogy azt hittük elhányjuk magunkat a nappali közepén. Nézem már egy éve, ahogy a fiad szíve ezért (is) megszakad. Jó gyerek, és jó ember, bizony a feleségednek másfél éve még sok pénzt is adott kölcsön, amiről te nem tudsz, és erre már keresztet is vetettünk, hiszen azóta még csak szóba se került. Így megy ez nálatok a pénzügyekkel, amit szabad Mohamednek, azt a gyereknek, nem hogy nem szabad, de még a száját is fogja be hozzá. Igazságtalanok vagytok a gyerekeitekkel, három is van belőlük, de valamiért ezt az elsőt, aki nekem jutott, és az egyetlen fiatok, teljesen hülyének nézitek, az értékeit meg nem akarjátok látni, vagy természetesnek veszitek.  Magától értetődik minden, amit ő csinál az nem érdekes, nem különleges, meg se próbálod megérteni, akármit is mesélünk el, hol jártunk, mit csináltunk stb.

Utálok nálatok lenni, nincs rá jobb szó. Elvárod, hogy ott legyünk, a fiad ne szervezzen ügyféllátogatást, mert akkor te nem tudsz vele beszélgetni (haha), de az én családomhoz se menjünk, mert te autót szerelnél, vagy ami épp eszedbe jut. Leszólod az autónkat, nem jó a fék, ez nem jó, az nem jó, az egész fesztivál csak azért, ne utazzunk tovább. Utállak azért is, ahogy a fiaddal bánsz, hogy felhívod munka közben, zavarod az üléseken, ki kell mennie a megbeszélésekről fogadni a hívásodat, azt mondod, úgyis csak az irodában ül, ezzel is semmibe véve őt.  Ha eszedbe jut valami baromság, - ezek rotációban vannak nálad -, már hívod is, nem érdekel, mit csinál, vezet-e; ha nem veszi fel, mert nem tudja, vagy épp nincs hozzá lelkiereje, addig hívogatod minden számán, míg el nem éred, a lebaszással kezdve, amiért nem ugrott.

Dicséret soha nem jár semmiért, ellenben a kis vejedet ajnározod, ő tökéletes a pénzes szüleivel együtt, nem számít, hogy hazudik neked, ezt volt alkalmunk hallani az esküvőjükön, és pont arról panaszkodott félrészegen az egyik rokonának, aminek az ellentétével épp neked dicsekedett, hát ilyen ez. De te minden szavát elhiszed, sajnos a mi PR-unk nem működik ilyen jól, nekünk az öndicséret büdös. 

Ellenben a jólelkű fiadat megalázod, semmibe veszed, ugráltatod, és mindenért hibáztatod. Arra jó, hogy a kollégáidnak dicsekedj vele, a cél csak ennyi. Legutóbb tíz egész napot kellett nálatok töltenem, még soha nem veszekedtünk ennyit az amúgy rendkívül nyugodt, és béketűrő fiaddal, a házatok egyszerűen mérgező, és őszintén csodálom, hogy nem követett el öngyilkosságot fiatalabb korában, mikor minden áldott nap veled kellett egy fedél alatt élnie.

Egy ideje már rettegünk minden hívásodtól, vajon most megint mit találtál ki, mit kell azonnal és rögtön teljesítenünk, különben elégedetlen leszel, bezzeg a vejed. Minek nézzünk utána, mennyibe kerül Német -és Magyarországon, mit tervezel, amit persze soha nem veszel meg, nem rendeled meg, attól függetlenül azonnal rohannunk kell, ha sikerül megoldanunk, jön a következő telefon. Így esett, hogy innen hordjuk a Sprite light, Fanta light, Mezzo Mix light üdítőitalokat a kollégádnak, csak ezért elmegyünk este bevásárolni nem is olyan közelre, mert csak ott lehet kapni. Nem érdekel, kinek milyen nehézséget okozol, vagy hozol kellemetlen helyzetbe;  nem baj, hogy apám késő este, (fizikai!)munka után tök fáradtan három emberhez ment el, mire megkapta annak a szar helynek a nevét, ahol a kerítést árulják, amit te is tervezel vagy tíz éve már.

A történetek kifogyhatatlanok, ami nem változik, sőt egyre rosszabb lesz, az a gyomorideg, ha közeledik az utazásunk hozzátok, nem tudok szabadulni ettől az érzéstől a gyomromban, most mi lesz a gond, mibe fogsz belekötni.  

Felhívtál minket tegnap, öt perccel indulás előtt, egy koncertre készültünk, feltétlenül rendelni akarsz valamit az autóhoz, ezt épp csak nyolc éve tervezed, azt is most akartad tudni, a fiad (és én meg a kölykök) mikor utazik haza, meddig marad, mit csinál, hova megy, és a legfontosabb átmegy-e Magyarországra, és miért. Szombaton indulunk, a fiad hétfőtől csütörtökig ügyfeleket látogat, már alig van szabadsága (nem kevés része van abban a sok-sok napnak, amit nálatok basztunk el töltöttünk májusban), így akar időt nyerni, hogy dolgozik, és össze-vissza autózik az országban. De ez nem azt jelenti, hogy nem lesz nálatok közben, a következő szombaton átmegyünk az én családomhoz (megyünk templomba, pappal beszélünk, meglátogatjuk a nagyanyáimat, nőgyógyászhoz, és endokrinológushoz megyek, fodrászolunk, szállást próbálunk szerezni az esküvőre és közben durván élvezzük, hogy a családom tényleg örül nekünk, és figyel ránk meg ami majd nem jut eszembe amikor nekünk szegezed a kérdést, ahogy szoktad), pénteken visszautazunk hozzátok, majd szombaton haza végre, amit mindig a legjobban várunk.

Erre te mit reagálsz? Akkor csak egyetlen(!!!) nap lesz ott a fiad, és csak akkor tudsz vele beszélgetni. Na, kezdődik. Összeugrott a gyomrom, azóta végem van. Keresem a megoldásokat, hogy ne kelljen mennem, inkább itt maradnék két hétig egyedül a kölykökkel, csak ne kelljen látnom téged, meg azt a hangulatot átélni egy héten keresztül, ami nálatok van. Tényleg csak akkor jó, ha megérkezünk, és elmegyünk, - különben alig foglalkoztok velünk -, a szerencsétlen fiad meg élvezi azt a pár pillanatot, mert végre úgy érzi, ő is számít kicsit. A köztes napokon persze eszedbe se jut, ott van előtted, de nem számít, te akkor akarsz azonnal beszélgetni vele, ha indulnánk nach Ungarn, és bármit megteszel, össze-vissza szidsz minket, az autót (legutóbb hosszú monológ jutott a fiadnak a kormányvédőről, hiszen idióták vagyunk, hogy feltettük, nevetséges, különben is baromság), ami eszedbe jut.

Hirtelen haragú hangulatember vagy, aki a végletekig igazságtalan az emberekkel, legmeglepőbb, hogy az egyetlen fiával különösen, az empátiára csak meglepő esetekben mutatsz hajlandóságot, a toleranciáról még csak nem is hallottál; ha ilyen a tipikus osztrák, akkor örülök, hogy nem kell abban az országban élnem, és ezt csak erősíti az az osztrákosítási kísérlet, ami irányomban zajlik, azt hiszitek, nem veszem észre? Az idióta meggyőződésetek pedig, hogy a házasságkötés után osztrák állampolgárságot kapok egyenesen nevetséges, hiába mondta a fiatok, ilyen nincs, ti kötitek az ebet a karóhoz, szigorúan nem beszélve erről előttem, csak a fiatoknak jutott ez az öröm már nem egyszer. Összeveszel mindenkivel, nincsenek barátaid, és ezt a gyerekeid életében való teljes részvétellel próbálod kompenzálni, mindenről tudnod kell, idegesítően részletesen belekérdezel minden jelentéktelen apróságba, de amiről mi mesélni szeretnénk, az bezzeg teljesen érdektelen számodra.

Nyilván az én hibám, gyengeszívű vagyok, gyatra idegekkel, aki nem bírja a nyomást, a lelkit semmiképpen; de nem akarlak látni, nyugtot akarok tőled, hagyd békén a fiadat, vedd végre emberszámba, és legyél szíves felfogni, hogy az országom, a családom az enyém, és el fogok, sőt el fogunk menni oda is. Képzeld, a fiad megnyugszik nálunk, nem baszogatják, nem kell rohannia, szeretettel fogadják, elismerik, anélkül hogy egy szót is váltani tudnának vele.  

Bántasz minket, mindkettőnket, nem kevés részed van abban, hogy a terveink szerint az esküvő után minimalizáljuk az ilyen utakat. Már előre félünk mi lesz, ha nyugdíjba mész januártól, és naponta zaklatod szegényt a hülye ötleteiddel, és elvárásaiddal, nem törődve azzal, hogy esetleg nekünk is van saját életünk, terveink, bármi. El se merjük képzelni, milyen faszságokat kapunk majd a nyakunkba az esküvő miatt, előtt, alatt.

Félek tőled, a saját apámtól soha nem féltem ennyire. Félek magamtól, mit mondok, ha megint nekem támadsz, nem tartom a számat, nem hajtom le a fejem, hanem elmesélem egy kis részét az itt leírtaknak, és a fiadat elszomorítom, mert a szülei nem jönnek el az esküvőjére, mindenki tudja, képesek vagytok rá; nem ismerek senki mást, aki egyetlen testvérével sem beszél, pedig van belőlük egy kosárral.

Ezért kérlek, hagyj békén minket, és csak örülj nekünk, egyszer végre; ne kényszeríts, hogy olyat mondjak, aminek talán beláthatatlan következményei lesznek mindannyiunk életére, de te úgy se értenéd. 

Képtelen vagyok felfogni, ez a kedves ember, hogy lehet a te fiad, de szerencsémre egy cseppet se hasonlít rád, ezért merem most azt hinni, Ő az. A rossz része kétségtelenül te vagy.

26 megjegyzés:

  1. Végigolvastam...nem tudok mást mondani, mint hogy kitartás és tényleg próbáld meg szó nélkül átvészelni azt a pár napot, amit muszáj vele tölteni. Az esküvő utáni elszakadás pedig jó ötlet, de ezt M-nek kellene vele tisztáznia, ha nem érti, hogy munkaidőben ne hívogassa, akkor halkítsa le a telefonját és tényleg ne vegye fel. Egyébként még olvasni is nagyon rossz volt, összerándult a gyomrom tőle, én is ismertem ilyen embert (szerencsére nem volt az apósjelöltem), szóval el tudom képzelni, hogy tényleg ilyen. Szóval ölelés, kitartás nektek! Az osztrák nyelvjáráson meg nagyon röhögtem, a kutyafuttatóban van egy nem teljesen százas idősebb csávó, és folyamatosan monológokat mond bárminek bármiről, kb minden századik szót értem meg belőle, pedig a többieket már egész jól megértem :)

    VálaszTörlés
  2. Már az is nagy szó, hogy végigolvastad. :D Annyi mindent összehordtam, de most egy kicsit jobb. Hát ez az, ha nem veszi fel, csak még nagyobb kap utána, ha végül sikerül elérnie...

    Köszönöm, sajnos nem vagyok a kitartás vagy a lelkierő élő szobra, csak eltelik valahogy az idő, eddig még soha nem állt meg, akkor se, ha úgy éreztem nem mozdul.

    A nyelv még nem lenne baj, inkább csak a meggyőződés, hogy azt mindenki érti. De már azt is mondta h ha majd jönnek a családomhoz az esküvőre, ott senki nem beszél németül, ilyen felháborodott hangon... ááá bele se kezdek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy értettem, hogy soha többé ne vegye fel a telefont :) Na jó, nem, de tényleg csak akkor kellene felvennie, amikor tényleg nem zavarja és akkor is elvágni valahogyan az irgum-burgum részét. Mert sajnos ha ő nem ismeri a határokat, akkor azokat M-nek kell felállítania :(

      Törlés
    2. Ez nem fog megtörténni. Minden létező helyen keresi, itthoni vezetékesen, az osztrák mobilon, a német mobilon, a szolgálati mobilon, és az irodai vezetékesen. Vagy ha ezek egyike se jön be ír emailt, hívja skype-on stb. M jobban tart az azutáni lebaszástól, mint magától a hívástól, nem lesz itt semmi határfelállítás, bár most tervez ezt-azt, de mivel egész életében a szülei hangulatától függött, én erősen kétlem, hogy valaha is megváltozik bármi.

      Törlés
    3. Sajnálom :( Persze tudom, hogy ez milyen nehéz. De ha M nem fog tudni ennek gátat szabni, akkor viszont neked kell valahogy beletörődnöd és elfogadnod, hogy ez így lesz továbbra is, mert különben megmakkansz :(

      Törlés
    4. Bocs, hogy csak így ismeretlenül, de ez NAGYON durva. Amúgy apuka sosem dolgozott? Nekem csak az szúrja a szememet, hogy hívja a céges meg mindenféle elérhetőségein... A munkahelyen nem szóltak még, hogy nem kéne munkaidőben magán dolgokkal foglalkozni? Én tuti, hogy kijátszanám ezt a kártyát, hogy munkaidőben dolgozom, és figyelmeztetést kaptam azért, mert magán dolgokról csacsogtam.
      Engem nem rossz indulatból, csak úgy csevegni szoktak hívni a szüleim munkaidőben, de mondtam nekik, hogy itt nem úgy megy, mint náluk a rendelésen, hogyha nincs beteg, akkor lehet csacsogni, távsegíteni, távszerelni etc. Pár év alatt megszokták, meg mondjuk én akkor hívom vissza őket, amikor nekem jó.

      Döbbenet, tényleg amit írsz.

      Törlés
    5. Nekem nem vagy ismeretlen, sok helyen olvastam már a kommentjeidet. :)

      Apuka dolgozik, nem tudom mi a hivatalos neve annak, amikor a műszakok kétnaponta váltakoznak szabadnapokat is beiktatva. Szóval sosem tudjuk mikor dolgozik, de januártól nyugdíjba megy, amitől rettegünk, még több ideje lesz nyomogatni a kis tabletjét, meg ötletelni, ami mindenképp kihat ránk is. Még jó hogy régen M-et szidta, ahányszor csak a számítógép közelébe ment.

      Nincs gond ezekből a hívásokból, mert egyedül van az irodában, és a főnök nem szokott ilyenekért szólni, mindenki intézhet privát hívásokat, nem él vissza vele. Ha mondaná is az apjának, ne hívogassa, egy idő után újrakezdené, nem foglalkozna vele. Van amit meghall, van amit nem, ez általában a mi szánkból jön...

      Ha ezt elmondanánk nekik, azt mondanák, ez nem igaz, hazudunk, ez a szomorú az egészben.M már egyszer-kétszer mondott valamit nekik, mikor még ott lakott, és napokig nem beszéltek vele, szóval úgy érzem a félelmem nem alaptalan.

      Törlés
  3. Együttérzek :( hasonló a mi esetünk is, bár ennyire nem durva, és apósék csak egy sarokra laknak (és sajnos tökéletesen értem, amit mond). Tudom, hogy nem vígasztal, de az ilyen (önző) emberek a legkevésbé azt a gyereküket becsülik, aki a legtöbbet tette le az asztalra (az a borzasztó, hogy ezt észre sem veszik, és arról ne is beszéljünk, mit érez, akivel ezt csinálják). Sajnos, ebben az esetben M-nek muszáj lenne meghúznia a határokat velük szemben (bár ez iszonyat nehéz). Ha ezután nem változtatnak, akkor a Ti érdeketekben, minél messzebb tőlük, annál jobb. Nehogy még az egészségetek is kárát lássa. Kívánom, hogy rendeződjön a dolog!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Én is együtt érzek veled, el se tudom képzelni, mi lenne, ha olyan közel laknának.

      Nem mondom, hogy M mennyi mindent letett az asztalra, de lediplomázott, munkája van, egy másik országban helyt áll, fenntart egy lakást, és magát, engem stb stb. Jószívű, jó szándékú, mégis mindig beleköt valamiért.

      Nem tudom hogy lesz ez még később, de megterhelő lelkileg eléggé. Remélem Nektek is jobb lesz hamarosan. :)

      Törlés
    2. Aranyos vagy, köszönöm! :)

      Nemrég fejeztem be Dr Csernus A nő c. könyvét, és volt egy rész, ahol konkrétan leírja, hogyan lehet egy zsarnokoskodó (uralkodni próbáló) szülőt "leszerelni". Ha érdekel, kikeresem, és elküldöm az adott részt.
      Ha M "bekeményítene" muszáj lenne egy kicsit magukba szállniuk, és átértékelni a dolgaikat. Kívánom, hogy így legyen, és megjöjjön a jobbik eszük!

      Törlés
    3. Köszönöm, én is olvastam a könyvet. M sosem fog bekeményíteni, ismerem. Most az a terve, hogy kevesebbszer megyünk, és majd jobb lesz, ő ilyen, kicsit naiv, és optimista. Annyi csalódás után még mindig hiszi, most majd jobb lesz, ebben épp az ellentéte vagyok, nem értem, hogy reménykedhet ennyi év után egyáltalán.

      Ez egy iparváros, ott nőttek fel, az ilyen emberek ebben a generációból nem szállnak magukba, nem vizsgálják felül a döntéseiket, ők úgy tudják, igazuk van, részükről nem lesz változás.

      Én nem hiszek ebben az eltávolodásban, attól hogy nem megyünk, a januártól nyugdíjba menő apja még el tud jönni, el is fog, ráadásul így a saját családomat se látom. :/

      Törlés
    4. Úgy sajnálom :( és megértem M-et, a férjem is ugyanilyen bizakodó és kerüli a szüleivel a konfliktust. Általában én konfrontálódom, de sajnos ez sem megoldás.
      Jól értem, hogy nem tetszik nekik, ha a Te családodat látogatjátok?? (ez egyébként szintén ismerős...)

      Törlés
    5. Amikor először beszólt az volt a téma, hogy M náluk mindig ügyfeleket látogat, és utána meg elmegy Mo.ra. Úgy mondja méla undorral Ungarn, mintha valami elmaradott afrikai ország lenne a világ végén. Minden alkalommal, és Mo.ra mikor mentek? Mit csináltok ott?

      Májusban már odáig fajult, h azt mondta M-nek, - miután 10 napot voltunk ott, és azt a rohadt autót is szerelték, alig tettük ki a lábunkat a házból, csak egy nap voltunk Bécsben a kedvesebb húgáékkal, illetve az esküvőt tervezve jártunk templomban és a hivatalban, ennyi -, hogy miért nem én egyedül megyek át. Ez most komolyan a halálomat akarja? Az egy éves jogsimmal, a gyakorlatom maximum félórás önálló vezetésekre terjed ki, azt hittem felrobbanok. Mindezt négy napért.

      Most meg ami elindította bennem ennek a bejegyzésnek a megírását az volt, hogy kikérdezte a fiát, mikor megyünk, hova stb és arra következtetett akkor M csak egyetlen nap lesz ott, és csak ennyi ideje lesz vele beszélgetni, nem tudom melyiket számította annak az egy hétből. De ez mindig így van, tök mindegy mit számolunk, mit agyalunk, h ne tudjon belénk kötni, eddig még sose jött össze. Nem érti minek megyünk mi oda egyáltalán.

      A szeretet leghalványabb jele se él bennem már iránta az ilyenek miatt, nem számít mit mond, vagy mit tesz, ha kedves, az már nem írja felül a többit.

      Törlés
    6. Akkor nem ismeretlenül :).
      Azt nem lehet nekik megmondani, hogy gondolhatja azt Mo.-ról, hogy Timbuktu, de neked ott élnek a szüleid, a családod, akiket szeretsz, és akik szeretnek. Ahogyan ő is "szereti" (igen, szarkazmus) a gyerekeit.
      És igen, neked is hiányoznak ők, nekik is hiányzol Te, és akkor is meglátogatnád őket, ha demilitarizált övezet lenne.

      Vagy felejtsem el, hogy az emocionális dolgokat észérvként tálalva bármi is hatna rájuk?
      :(

      Törlés
    7. Az a baj, hogy az ilyen típusú emberek annyira végtelenül önzőek is (csak ők és ők, és nekik jó legyen, a többi meg le van .....), hogy messze nem érdeklik mások igényei (pl. az, ha Te is szeretnéd látni a szeretteidet). Kísértetiesen ismerős minden dolog, amit Annunciata leírt. :(

      Törlés
    8. Az a baj, hogy az ilyen típusú emberek annyira végtelenül önzőek is (csak ők és ők, és nekik jó legyen, a többi meg le van .....), hogy messze nem érdeklik mások igényei (pl. az, ha Te is szeretnéd látni a szeretteidet). Kísértetiesen ismerős minden dolog, amit Annunciata leírt. :(

      Törlés
  4. jól értem, azért tűritek most ezt a sok gonoszkodást, mert ha most összevesztek velük, akkor hajlandóak távol maradni az esküvőről? Te jó ég Annunciata, mindn tiszteletem a tiétek, hogy ezt tűritek. Én sosem voltam ilyen báránylelkű. Mindig rögtön visszaszóltam, nem hagytam magam, ezért nem tudom magam a helyedbe képzelni, de remélem, hogy az esküvő után azért amint lehetőségetek lesz, megmondjátok neki a magatokét, és még az is lehet, hogy (muhahaha) észhez térnek. És lehet, hogy nem vagy a kitartás és lelkierő szobra, ahogy mondtad, de azt hidd el nekem, hogy mindig csak az első visszaszólás a nehéz. Például nyugodtan dícsérheted M.et, amikor a lányukat dícsérik, vagy a vejüket. Hogy hát igen, M. is... ez furán hangik, de pont az a lényeg, hogy szurkapiszkáld... A szálka addig marad, amíg nem nyomod ki..bár tudom, könnyű ezt mondani.. De hidd el megéri, mert akkor a lelkinyugalmatok helyre áll, és nem leszel depis.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még annyit hozzáteszek, mert tanultam némi pszihológiát, hogy ez az ember a tipikus uralkodó tipus. Abból is kettő létezik, az egyik amelyik ugat de nem harap, a másik ami ugat és morog.. Volt egy munkatársam, aki mindig leordított valakit azért, amit ő követett el. Egyszer engem is, és nyugodtan közöltem vele, hogy nem játszom rabló pandúrt, ne merjen velem így beszélni, mert én is megtisztelem azzal, hogy nem ordítozok vele. Onnantól kezdve sosem ordítozott velem. Másokkal igen.. Az apósod valószínű a másik típus lesz, akinek ha felveszi az 5.ik nem fogadot hívásra M. a telefont, akkor ahogy belekezd a lecseszésbe, meg kell mondani, hogy figyi, ha ezért hívtál, akkor leteszem, nekem erre nincs időm. és kinyomni.. aztán kicsit hagyni főni a saját levében.. Nyilván meg fog sértődni, de aztán csak megjön az esze, főleg, ha kell neki valamit sos nézni a kocsijához. Akkor meg azt mondani neki, hogy jó, majd megnézem, most nem érek rá.. És ha puffog, hogy de neki azonnal kell, akkor meg megmondani neki, hogy nézd, most nem tudom, később nagyon szívesen. de ha ennyire fontos, akkor intézd magad.

      Törlés
    2. Azért tűrjük, mert M csak ezt ismeri, és ki vagyok én, hogy kinyissam a számat más családjánál. Amellett mivel mindenkivel összevesznek, testvérekkel, munkatársakkal, az összes szomszéddal haragban vannak, el tudom képzelni, hogy mi is rákerülnénk valami listára, és előfordulhat, hogy akkor az esküvőre se jönnek el. Aki a testvéreivel nem beszél, megteheti a gyerekével is, nem?

      M így nőtt fel, a szülei egyfolytában veszekedtek, neki soha nem volt igaza, mindig ő került ki rosszul minden konfliktusból, a húgai már egészen más elbánásban részesültek, 6-7 évvel fiatalabbak nála meg lányok is. Sok szomorú története van, és én hiszek neki, mert látom ezeknek a nyomait rajta, pl. rettentően konfliktuskerülő velem is, és törekszik rá, hogy ne veszekedjünk soha. Az utóbbi időben már azért jobban kiereszti a mondandóját, jobb is így, de az alap beállítottságán nem nagyon változtatott.

      Én úgy látom, hogy ott mindig valami lábtörlőszerűség volt. Csináld meg a nyomtatót, hozd el a húgodat a zeneóráról, vidd ide, vidd oda, és nem 1-2 alkalommal a héten, hanem egy nap.

      Sok mindenre magyarázat a viselkedésében, az ahogyan és ahol felnőtt. Ezért nem tartom valószínűnek, hogy valaha is megmondja nekik mi bántja, mert egyszerűen azt mondanák ez nem igaz, nem úgy történt, hazudik stb. Valamennyire már én is ismerem őket.

      Mindig igyekszem elmesélni mennyit dolgozik, mit csinál, milyen ügyes, tényleg ezt csinálom, néha figyelnek, néha nem, vagy apja felhozza Fülöpkét, de úgy kell elképzelni, hogy teljesen váratlan példákkal, legtöbbször ilyen ez most hogy jön ide típusú dolgokban. ááá

      Volt ma megint egy hívás. Küldött egy linket neki csak úgy. Padlózáshoz kapcsolódott, amit elvileg a szülinapjára (januárban volt) akartak neki megcsinálni itt a lakásban (azóta is arra várunk), ezért azt hittük, nekünk ajánlja, ma kiderült, hogy venni kell neki itt olyat, mert ő az itteni nagyáruház oldalát nézegeti, és az neki kell. És mivel már úgyis megyünk oda, az is neki kell, amiért holnap oda megyünk (!!!), vegyünk olyat is. Na, ilyenek vannak. Szinte egyszerre mondtuk, Ausztriában semmit nem lehet kapni, vagy mi?

      Az egyetlen út úgy tűnik hozzá a seggnyalás és az öntömjénezés, mert Fülöpkét ki nem állhatta, és egyszer arra értünk oda, hogy hatalmas imádat lett a dologból, de nekünk ehhez se a gyomrunk, se a személyiségünk nem alkalmas...

      Törlés
    3. Értelek. De egy pszichológus is azt tanácsolná, hogy álljatok ki magatokért. Nálunk most lett hasonló a helyzet. Apám csaja ilyen. Én leszarom, a tesóim nem tudják kezelni. Ebből is összeveszés lesz. De nem akarom hogy így bánjon velük.

      Törlés
    4. Azt nagyon rossz nézni, ha valakivel akit szeretsz nem úgy bánnak, ahogy te, vagy ahogy szerinted megérdemelné.

      Törlés
  5. Anyóspajtim pont ilyen és az apai nagyapám is ilyen volt. Esélytelen, hogy megváltozozzanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor neked is részvétem. Igazad van, nem fognak megváltozni. :/

      Korábban mindig azt hittem, ez a nem szeretem a férjem családját, bajom van az apósommal vagy az anyósommal dolog csak egy közhely, és nem is így indult, csak egyre jobban megismertem őket, és már nem tudom megmagyarázni magamnak azzal, hogy ők ilyenek, más ország, más emberek, más szokások.

      Törlés
  6. úristen, de gusztustalan ember. mondjuk én a legegyszerűbb módon reagálnék minderre- kurvára leszarnám magasról az egészet, és M is rájönne, h neki is csak így a jobb. és nem érdekelne, h az apja. mi a a faszért érdekelne. fú, de felkúródtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akartalak felhúzni. Az a baj, hogy az egyik oldala tényleg ilyen, jól összeszedtem nektek. A másik oldala meg segítőkész pl. két külön ember. Csak nem lehet tudni, mikor melyik van felül, ez a rizikó benne.

      Törlés
  7. úristen, de gusztustalan ember. mondjuk én a legegyszerűbb módon reagálnék minderre- kurvára leszarnám magasról az egészet, és M is rájönne, h neki is csak így a jobb. és nem érdekelne, h az apja. mi a a faszért érdekelne. fú, de felkúródtam!

    VálaszTörlés