2015. augusztus 4., kedd

A Hollandiában készült képeim nagy része elég vacak lett, illett is az ottani hangulatomhoz, amit az ország cseppet se érdemelt meg, se az ott élő emberek, akik valami hihetetlenül kedvesek és segítőkészek. Kár, hogy egy szót se tudok kinyögni angolul, ami több mint frusztráló. A némettudásomat feltehetem jó magasra a polcra.

Tényleg mindenkinek van hitelkártyája rajtam kívül? Vagy ha nincs, hogy rendeltek szobát, és parkoltok a nyugat-európai nagyvárosokban? 

Annyira kezdő vagyok ebben az utazásdologban, és semmit nem tudok elintézni egyedül. Ki találta ezt ki, hogy az angol uralja a világot? 

Láttam csodagyönyörű dolgokat, és mégis az idő nagy részében így éreztem magam:


Pedig csak egy nap esett, de akkora vihar is volt hozzá, hogy csak na.

Az utazás nagy hátránya viszont, hogy azóta arról álmodozok, hová utaznék el szívesen. A választás nagyon egyszerű, mivel harmincéves koromig az országból se tettem ki a lábamat, és ott se mentünk sehová, így - ahogy M is megjegyezte már nem egyszer, - nem ismerem a saját országomat se. 

Az álmodozásnak gátat szabnak a kölykök, mert itteni közeli barátok híján (közel lakó jó ismerősnek is örülnénk) senki nem tud rájuk figyelni. A szomszéd néni meg már nem repesett a múltkor se, amikor megkértük 3 napi felügyeletre. A szabadság nagy része családlátogatásokra megy el, ott az is esélytelen, hogy jól érezzük magunkat, nemhogy még elkapjon a nyaralásérzés. De olyan jó lenne elrepülni időnként 3-4 napos kiruccanásokra, és akkor végre sor kerülhetne az általam preferált típusú városnézésre az országban össze-vissza autózás helyett. 

(A legutolsó fixa ideám most épp Brüsszel, ah.)

11 megjegyzés:

  1. Ha majd eljutsz Belgiumba, ne hagyd ki Burges-t sem! Vonattal gyorsan ott is vagy. En bele szerelmesedtem, pedig novemberben mentem es en csak meleg helyekre megyek ha tehetem, mert ahol elek folyton fazom.

    Ez csak egy bator kerdes.. Egyedul nem mennel? Parod meg addig el van a kolykokkel? (Amugy tokre nem tudom am mi a szitu szoval lehet, hogy balgasag az egesz kerdes..) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ismerem, már nézegettem is, hogy jó lenne azt is látni, meg a film is tetszett, amiben végig arról volt szó.

      Egyedül nem mennék, nem lenne fair vele szemben, aki a pénz keresi, és nyuszi is vagyok hozzá, meg egyedül úgy érzem nem tudnék elintézni semmit. Meg az angol is hiányzik hozzá, ami nagy szégyen, tudom, de ez van. Érteni sokat értek, de ha meg akarok szólalni, csak németül jönnek a szavak.

      A kölykök macskák, amúgy, ha ez nem volt egyértelmű. :D

      Hol van az a hely, ahol mindig fázol?

      Törlés
  2. Ha majd eljutsz Belgiumba, ne hagyd ki Burges-t sem! Vonattal gyorsan ott is vagy. En bele szerelmesedtem, pedig novemberben mentem es en csak meleg helyekre megyek ha tehetem, mert ahol elek folyton fazom.

    Ez csak egy bator kerdes.. Egyedul nem mennel? Parod meg addig el van a kolykokkel? (Amugy tokre nem tudom am mi a szitu szoval lehet, hogy balgasag az egesz kerdes..) :)

    VálaszTörlés
  3. Nincs hitelkártyám és nem is tervezem, hogy lesz, valahogy eddig is tök jól utazgattam nélküle. Foglalásnál ha muszáj, akkor a webkártyát adom meg, parkolást meg mindig mindenhol kp-ban rendeztük. Utazni jóóóóó!:) Brüsszelbe én is mennék, ott még nem voltam:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész Hollandiában csak kártyával lehetett parkolni, vagy ahol mi parkoltunk legalábbis. Talán 2 hely volt, ahonnan M diadalmas arccal jött, hogy megoldotta apróval. Tavaly Malmőben, és környékén ugyanígy volt, gyanítom, hogy Svédország többi részén is.

      Itt mindenhol hitelkártyát kértek a szállodákban.

      Annyi helyre vágyom, hosszú a lista. :)

      Törlés
    2. Öööö Hollandiában rokonoknál laktunk szóval meglehet:) De jó, hogy mondod, mert legköz ha megyünk, akkor már szállodáznunk kell:( és jó tudni.

      Törlés
    3. Lehet nincs igazam, ahol mi jártunk, így volt, a parkolás mindenképp. A szállodánál talán van másfajta opció is, ezeket M intézi, tőle tudom.

      Törlés
  4. Brüsszel nekem is a listán van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Brüsszel látom, nemcsak nálam talált be. :)

      De elkezdtük nézni a térképet, hogy de akkor azt is meg azt is, és már ugrott is a jó kis odarepülünk, és felfedezzük a várost, mert M már gondolatban fel-alá autózott az országban.

      A királyságok a gyengéim, meg a királyi paloták. :D

      Törlés
  5. Nekem Burges! A film óta oda vágyom:)

    Nekem sincs hitelkártyám. De eddig nem volt gond a fogalálsokkal..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a film. Nálam is az a bűnös :)

      A sima magyar bankkártyákkal tudtál fizetni? Akkor nem értem M miért mondogatja nekem folyton, hogy nem tud semmit elintézni hitelkártya nélkül, pedig nem szívesen használja, az osztrák kártyájához van, azt meg nem tudja olyan gyakran ellenőrizni.

      Ahol mi voltunk,sok helyen fel volt tüntetve, hogy csak hitelkártya.

      Törlés