2015. augusztus 9., vasárnap

Most csak ilyen tényközlős:

Ritkán írok ilyet, de ma olyan boldognak és szerelmesnek érzem magam, mint már jó ideje nem. Újra van egy kis hit és remény, hogy jó lesz ez mégis.

*

Barátnőm kezét megkérték Capri szigetén a múlt héten, ma megtudtam a részleteket is hála a skype-nak. Egyeztettük óráinkat, nehogy kilőjük egymás időpontját az esküvőinkre.

*

Pár napja elkezdtem olaszul tanulni, valami hihetetlen jó érzés. Mosolygok minden egyes kiejtett szónál, imádom. Van valami tippetek egy teljesen új nyelv elsajátítására?

*

Kell egy farmer, kihíztam mind. Már csak egy méret választ el a "plus size"-tól :/ Holnap megyek egy vásárlós, de legalábbis nézelődős kört, úgyis ajándékot akarok venni Tesómnak, hónap végén oda is adhatom, mert hazamegyünk, és én maradok is két hetet.

*

Holnap este focimeccsre megyünk, végre, már nem is tudom, mikor voltunk utoljára. :))

11 megjegyzés:

  1. Tv műsort nézni, rádiót hallgatni az adott nyelven. Valahogy az ember "fülébe mászik". Filmeket nézni feliratozva. És persze foglalkozni az új nyelvvel aktívan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de az már egy haladóbb szint, nem? A héten kezdtem el egy programmal, és egy tankönyvvel, még nem tudok semmit, csak pár szót kb.

      Törlés
    2. Szerintem meg minél hamarabb elkezdi az ember a nyelvvel való barátkozást annál jobb. A tv azért jó, mert van kép és nonverbális kommunikáció amiből az ember sok mindent megért, felfog, megtörténik egy csomó társítás a kép és szavak között. Az adott nyelv hangzása, a szófordulatok természetesen kezdenek csengeni a füledben, így idővel amikor "összeáll a kép" sokkal egyszerűbb, tudod melyik szó hova kerül a mondaton belül. A kisgyerek se igeragozással kezdi, hanem beszélnek hozzá, állandóan a nyelvkörnyezetben van és "természetesen" ráragad a nyelv. Afféle passzív nyelvtanulás. Lehet zenét is hallgatni az adott nyelven, majd kikeresni a fordítását, megérteni mit jelent stb. Ez is végezhető utazás közben, buszon, vonaton stb.

      Pl. úgy szedtem össze valamennyi német tudást, úgy hogy soha nem foglalkoztam azzal, hogy tanuljak németül, kizárólag tvből. Nyilván nem lehet vele nyelvvizsgára elmenni, de boldogultam vele Németországban, illetve ha németül is beszélnek az asztalnál, elég jól értem miről folyik a duma.

      Törlés
    3. én meg cartoon network-ön tanultam angolul gyerekkoromban, szerintem még sokan mások is :) eleinte egy szót se értettünk a mesékből, aztán már mindent, így megy ez.

      Törlés
    4. ac. !

      Pont én is így, csak nem angolul.

      Törlés
    5. Én egy faluban laktam, csak nagy sokára lettek kábelcsatornáink, telefonunk, internetünk; az is valami gagyi csomag volt, Cartoon Networknek még a közelében se voltam soha.. :/

      Érdekes módon ez a csatorna itt is hiányzik. :D

      Törlés
  2. Töltsd le a duolingo -t. Szerintem nagyon vagány kis program. Én azt használom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Használom a duolingo-t, de csak angolhoz, asztali verzióban. App-ként gondolod? Nincs a telefonomon internet-előfizetés, úgy is lehet? Nem vagyok valami nagy technikai zseni.. :D

      Törlés
  3. Én telora töltöttem le applikációban és WiFi mellett nyomom. ;)

    VálaszTörlés
  4. Nem teljesen kezdő szintnél, de érdemes lenne nyelvi beszélgetős klubot keresni. Buli:-)

    VálaszTörlés
  5. Én úgy tanultam meg franciául, hogy néztem a gyerekkel együtt a TV-ben a Teletubbiest. :D Aztán a Barbapapát, aztán egyre komolyabb műsorokat, mint például Tom és Jerryt.

    VálaszTörlés