2018. július 17., kedd

Az előző volt a 700. bejegyzésem, ha már így belejöttem, írom tovább.

Szerdán 36 éves lettem. Dolgozzuk ezt fel. Én. 36. Az egy teljesen felnőtt életkor, nekem meg még egy válaszom sincs arra, mi/ki vagyok én. A születésnapom nem szokott zavarni, legalábbis nem azon az egy napon amikor ténylegesen betöltöm. Agyalni ott van a maradék 364/5.  Örülök a jókívánságoknak, nyilván van különbség a feldobta a facebook és a szívből jövők között, de azért csak jól esik.

M soha nem ajándékoz a napján, és még soha nem kaptam meglepetést. Igazából volt már rá példa, hogy el is lettem felejtve ajándék szempontjából. Most is próbálkozott előtte héten, hogy válasszál fejhallgató kell vagy ebook olvasó, én meg rávágtam, hogy nekem meglepetés kell. Én mindig meglepem őt, az ő születésnapjait szoktuk (nekem) menő éttermekben ünnepelni, tortát sütök neki, pedig ez az egy dolog amiben azt hiszem teljesen tehetségtelen vagyok, meglepetés ajándékot kap, sütök egy halom sütit amit bevihet a munkahelyére. Szóval szerintem jogos, ha egyszer én is akartam valami olyat, amin látszott a tervezés. 

Egy Tiffany parfüm lett a vége. Van hozzá sztori és örültem is neki, szavam nem lehet. Milánóban voltunk márciusban, ahol benéztünk az ottani irodájukba, és az egyik kolléganőjével a városban is találkoztunk, mászkáltunk, ő valami miatt be akart lesni a Tiffanyba. Mi meg két kis szakadt szerencsétlen megilletődve betopogtunk a nyomában, annyi bátorságom volt csak, hogy megszagoljak ott egy parfümöt, és belessek 1-2 vitrinbe. A parfümöt M orra alá is bedugtam, és innen jött az ötlet, ez az ajándék története. Szülinapom előtti két nap Stuttgartban volt, ott szerintem belebotlott egy üzletbe és beugrott neki ez a jelenet, vagy valami ilyesmi, de erről már nem nyilatkozik.  

 *

Ide tartozik, mert pár órával később kaptam egy kicsit bizarr ajándékot. Enyhe népmesei vonulata van, mert kaptam is, meg nem is. 

Jött egy email az egyetemtől, nagyjából egy órán át keringtem a laptop és a telefon körül, mire magamra parancsoltam, hogy baszd meg felnőtt vagy, takarodj oda és nyisd ki nézzem már meg ugyan mit írtak, rosszabb már úgysem lesz.

Nem kerülgetem tovább: biztosítanak egy utolsó vizsgalehetőséget augusztus 31.-én. Hangsúlyozottan az utolsót. Azt is hangsúlyozták viszont, hogy valamennyi vizsgát ezen a napon kell letenni. Erre értem a kaptam is meg nem is jelleget.

Örülök, mert örülnöm kell, hogy mégis van esély eltüntetni ezt a belső nyomort amit érzek emiatt már egy hónapja, el is küldtem a jelentkezést szinte azonnal, de egyszerűen nem tudom elképzelni hogyan tesz le az ember 3 jogi államvizsgát egyetlen napon. Már logisztikai szempontból se, az idő meg ugye még nagyobb kérdés. Ezek szóbeli vizsgák: be kell menni, tételt kell húzni, le kell vele ülni és kidolgozni, kivárni a sorodat, majd előadni. Sietni közben? Egyik teremből/szobából be, a másikból ki, egymást a folyosón összetörve, mert nem én vagyok az egyetlen akinek több is van. Hogyan oldjam ezt meg? Ami még fontosabb, hogyan tegyem ezt helyre magamban, hogy tanulni tudjak, hogy elhiggyem van értelme másfél hónapig csak tanulni mindent beleadva még egyszer utoljára? 

Nem tudom most elképzelni mi lesz. Július 29. a határidő a jelentkezésre, augusztus előtt biztosan nem hallok semmit a beosztásról, de addig gőzerővel kell(ene) tanulnom, hogy esélyem legyen mindenből átmenni. 

Milyen jó, hogy képtelen voltam még kidobni a jegyzeteimet, talán éreztem is, még szükségem lesz rájuk. Előástam a kis bőröndből, ahová eldugtam őket a szemem elől. A legnehezebb, a legtöbb munkával járó, legkevésbé kidolgozott van most előttem. Próbálom másként csinálni, nem ugyanazokat a hibákat elkövetni, próbálom megadni magamnak az esélyt, ha már mások is megadták nekem.

16 megjegyzés:

  1. Boldog szuletesnapot kivanok neked, Isten eltessen sokaig, eroben, egeszsegben!
    Nagyszeru, h van egy ujabb lehetoseged vizsgazni. Nem tudtam, h Mo-on nem ez a szokas, de pl. Romaniaban szinten egy nap alatt lezajlik az allamvizsga. Nekem is igy volt, reggel kezdodott, delutan veget is ert, es a tantargyak kozott volt 15 perc szunet. Igaz, h nekem minden irasbeli volt, es romanul (en attol feltem nagyon, h nem jutnak eszembe kifejezesek, ugyanugy jogot vegeztem), a vedes az nem aznap volt valoban, de nem is attol feltunk, hanem a licensztol.
    Meglatod, talalsz magadnak jo modszert tanulni, talan az a legnehezebb, megtalalni pont azt, ami neked megfelelo. Gondolom, rengeteg az anyag, amibol fel kell keszulnod, dolgozd ki a minimum szukseges tudnivalokat minden tetelnel, mar ha lehet tudni elore a teteleket, en nem tudtam elore, csak a tantargyakat. Azt hiszem, ez sokkal fontosabb, mint nehany temaban alaposan elmerulni, arra raersz, ha mar minden tetelt tudsz.
    Nagyon drukkolok neked,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves tőled, köszönöm szépen!

      Brutális amit írsz: minden egyetlen napon?
      Nálunk 5 tárgy van, 4 kötelező, 1 választható. Beosztanak egy félévre, attól függően hol vagy a névsorban, lehet 1-3 hét két vizsga között. Minden előtt van a szakdolgozat leadása és megvédése, utána jöhetnek a vizsgák. Kell legyen egy középfokú nyelvvizsgád, úgy kapod meg a diplomát. Ez van nálunk, vagyis rám ezek a szabályok vonatkoznak.Sajnos szóbeli vizsgák igen. 25+25 nagyon hosszú tétel, 105 rövidebb, de szó szerinti, és 50 jogelméleti vegyes minőségben és mennyiségben. Anyagom van igazából, de van még ez-az amit össze kell dobnom, vagy újra kidolgozni.
      Köszönöm a drukkolást és a tanácsot! :)

      Törlés
    2. Amikor olvastam, h szerinted ez brutalis, kicsit elbizonytalanodtam, h vajon ugyanarra gondolunk-e. Mindenesetre en az allamvizsgara gondoltam, a licenszre, ami nalunk az utolso ev osszes letett vizsgaja utan kovetkezik, es minden esetben minden szakon megelozi a dolgozat vedeset. A szakdolgozat vedesere csak abban az esetben kerul sor, ha sikerul a licensz, ami irasbeli, nincs valaszthato tantargy, csak hat kotelezo, amibol ketto bunteto, a tobbi vegyes. Nem kernek minden tantargybol mindent, de csak temak vannak megadva, nem tetelcimek. Minimum harom v max. negy oras irasbelirol van szo, ami az en esetemben nem teszt volt, de pl. a bukarestin ott teszt. Utana harom nappal volt a veses, es a ket jegy atlaga volt az allamvizsga jegye.
      Itt is kertek nyelvvizsgat, vagyis szakmai angolbol volt egy negy felvonasos vizsgasorozat, sajnos Mo-on tudtommal ennek nincsen jelentosege szamomra, na de nem baj.
      Az nagy dolog, h van anyagod, te is megvagy magadnak, akkor igazabol minden feltetel adott :))
      Es igen, az valoban nagyon jo tanacs, h mondd fel magadnak a teteleket, biztonsagerzetet fog adni neked, es gyakorlasnak is jo, en a nyulaknak meg a kutyaknak mondtam, nem dijjaztak kulonosebben.

      Törlés
    3. Arra értettem a brutálisat, hogy egy napon vannak a vizsgák, írtad h 15 perc szünettel két tárgy között. Nálunk szerencsére megadják a tételcímeket, de még így is sokszor bizonytalan vagyok, mi kell oda.

      Törlés
  2. Boldog Szülinapot!

    Nem tudom neked mennyire megy, vagy mennyire lehet a jogra alkalmazni: én szóbeli vizsgákra mindig úgy készültem (nem jog, hanem közgáz meg biomérnök, ezért nem tudom h jó-e az analógia), hogy csináltam jegyzetet és megpróbáltam felmondani magamnak. Mintha azt húztam volna. Addig nem tudtam a tételt, amíg el nem bírtam mondani hangosan, értelmesen legalább magamnak. Az volt az elméletem, hha magamnak sem tudom elmondani, akkor stresszhelyzetben max nyökögni fogok, vagy azt sem. Alapvetően gyűlölök beszélni, szerepelni, ezért sanyargattam magam. Bevált.

    Drukkolok neked nagyon, remélem összejön és ad ez egy kis önbizalmat meg lökést, hogy megtaláld magad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! :)

      Nálam a szóban felmondás egy tétel feldolgozásának a végső állomása (kellene legyen). Csak több szint van előtte, és mivel nálam a tanulással van/volt baj, ritkán jutottam el ilyen szintre. De igazad van, arra kell törekedni, hogy magamtól tudjak beszélni róla.

      Köszönöm, én is remélem! Itt lenne már az ideje! :)

      Törlés
  3. Nagyon boldog szülinapot kívánok, teljesüljön minden kívánságod!

    (+1 a fenti tanulási módszernek, én is így csináltam, nekem is bevált.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) :*

      Érzem én is valahol, hogy ez lenne az igazi, csak nehezen jutok el ebbe a fázisba.

      Törlés
  4. Boldog szülinapot, és nagyon, nagyon drukkolok!
    Van addig idő, tudom, hogy rengeteg az anyag, bár azt nem, hogy melyik 3 tárgy maradt hátra, de meg lehet csinálni. Ha adtak még egy időpontot, akkor szerintem a jószándék az egyetem részéről is megvan, nem akarnak kiszúrni veletek, mert azt megtehették volna már most. Hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és köszönöm! :D

      Igen, idővel jól állok, még elég mindenre, csak csinálnom kell szorgalmasan. Polgár, közig, és jogbölcselet (nem tudom nálatok milyen néven fut): 105+50+50 a tételek száma, de nyilván más a mennyiségük, és a minőségük is. Sok függ a kérdezőtől stb. Te is tudod ezeket jól, nem részletezem.

      Ez egy rektori döntés, az egész egyetemre vonatkozik, nem a kar döntött róla. A vizsgák ugyanolyanok lesznek, erről nincs kétségem. Az utolsó vizsgán se látszott, h ez most másmilyen lenne. Már annak is örülök, ha nem minden reggel 8-kor kezdődik, és a hallgató meg oldja meg ahogy tudja alapon megy majd. Bár én erre gyanakszom, hogy mind az 5 vizsga egyszerre, és egy pánikban rohangáló hangyabolyként próbáljuk túlélni a napot, nem tudom hányan vagyunk összesen.

      Törlés
    2. Ha tudok valamiben segíteni, szólj! Nem vagyok egy nagy májer, de lehet, hogy aktualitásokban, változásokban jobban képben vagyok. Viszont nem tudom, melyik email címem van meg, szóval ha neked az 1.1...-os címed él még, akkor írok arra egy üzenetet.

      Törlés
    3. Köszi, igen, még az az email címem. Ha letekersz a blog aljára ott is kint van. :)

      Törlés
  5. Boldog szülinapot! És nagyon jó hír, hogy kaptál még egy lehetőséget! Nagyon szorítok, hogy sikerüljön!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm! :)

    Igen nagyon jó, remélem élni is tudok vele! Köszi a drukkot!

    VálaszTörlés