2015. október 14., szerda

Ember legyen a talpán aki PCOS és/vagy IR beteg és az előírtak szerint napi ötször képes enni (7:00, 10:00, 13:00,16:00,19:00), közben tornázik is, mert azt is kell, esetleg (!) dolgozik napi 8 órában, elviszi a gyerekét óvodába vagy ahová kell, el is hozza onnan, főz, mindenkinek másfélét természetesen. Ha valaki ismer ilyet ossza meg velem, mert én gyerek és munka nélkül se tudom ezt megvalósítani.

Kétség nem fér hozzá, nem én vagyok a rendszeresség és terv szerint élés mintaképe, de ezt hogy mégis? Majdnem 3 órára van szükségem, míg kitalálom és elkészítem mi legyen a következő "fogás". Ráadásul méricskélni kell, ne érje el a napi 160 grammot. Most megnéztem a papíromat, és nekem 120-140 gramm javasolt. Oh, kreativitás, merre vagy?

Hétfőn cukkini ragut csináltam rizzsel, a tegnapi menü párolt hús és krumpli volt répával, salátával és paradicsommal fűszeres öntettel leöntve, a mai épp készül: zöldborsós csirke durum tésztával. Szerintem jók, kár hogy olyan lassan sikerednek az étkek, hogy ennél lassabban már nem is mehetne. Ötletem sincs mit eszek, ha hosszabb időre kimegyek a házból.

Amire rájöttem még: kenyeret kell sütnöm. De ezt gép nélkül képzelem el, a legegyszerűbb módon, mondjuk kalácsformában (vagy mi ennek a sütőformának a neve), mert csak olyanom van. Megoldható szerintetek? Még soha nem sütöttem kenyeret, szóval.. 

6 megjegyzés:

  1. Az nem megy, hogy a főtt cuccokból egyszerre nagyobb adagot főzöl, és kiporciózva lefagyasztod? Először van az a strapa, amit írsz, de ahogy egyre többféle dologgal telik meg a mélyhűtőd, úgy idővel jobb lesz talán, hogy csak megmelegíted amit épp eszel... és talán pótolni sem egyszerre kell, ami elfogy.
    Kitartást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha főzök valamit magamnak, annak mindig az a vége, h este M is eszik belőle, így el is fogy. Remélem belejövök hamarosan, mert ez a pálma sajnos elhajlik a teher alatt..

      Köszönöm!

      Törlés
  2. Szia! A kenyeret jenaiban érdemes lenne kiprobalnod.
    Sikerülni fog. Pet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melyik fajtára gondolsz, ami kerek és teteje is van? Nekem csak ezek a kis lapos tepsiformájúak vannak.

      Köszönöm a lelkesítést! :)

      Törlés
  3. Eleinte tényleg nehéz erre átállni és sok tervezést igényel az étrend, de meg lehet szokni. A rakott dolgokat (zöldbab, kel, kínai kel, brokkoli, stb.) mennyire szereted? Volt, hogy óriási adagot készítettem (sok zöldséggel, csirkehússal és minimális barna rizzsel), és 3 napig ezt ettem. Jó, mert laktató, és kicsi a CH tartalma is. Ezért minden héten volt valami rakott. :) (De mostanában már nem tartom annyira szigorúan a CH-diétát.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudtam, hogy ezzel is küzdesz. Már a gluténérzékenység is elég nagy probléma önmagában, eddig csak azt láttam nálad.

      Mindent szeretek, nincs olyan amit nem eszek meg (a béka és hasonlók persze kivételek), a rakott dolgok jók, majd ki is próbálok néhányat.

      M is megeszi az új főztömet is, nem válogat, így gyorsabban elfogy, de a jó része, h nem kell kétfélét főznöm. :)

      Törlés