2015. október 21., szerda

Mikor M szüleinél voltunk az esküvő természetesen többször is napirendre került.

M anya: Megkérdezzük Fülöpkét, hogy fényképezne-e az esküvőn?

M aki szemben ül velem tágra nyílt szemmel és dühtől vörösödő fejjel néz.

Erre én frappáns gyorsasággal: Mi semmiképpen nem akarunk hobbifényképészt! :D 

M később dőlt a röhögéstől, azt is mondta félre is lehetne érteni akár, bár engem csak az őszinteség vezérelt, meg a pillanat egy tört része alatt elfelejtettem ügyelni rá, mi hagyja el a számat. Elegem van belőle, hogy minden szavamat meg kell fontolnom, mielőtt kimondom ott. 

Emiatt most fotóst keresek, kértem pár ajánlatot, de olyan árak vannak (és nem Budapest), hogy eláll a szavam,  az egyik legnagyobb gondom mégis, hogy nem tudom felmérni, mennyi rendelkezésre állási időre lesz szükségünk. 

Ráadásul drukkolhatok is, nehogy a fotósunk ugyanolyan, esetleg rosszabb géppel dolgozzon, mint amivel Fülöpke rendelkezik. Az egész Fülöpke-család: ő, apa, testvér egy-egy géppel szaladgált az esküvőn, olyan felszereléssel, hogy csak néztem. Nem értek hozzá, de elég drágának tűntek, és biztos vagyok benne, hogy alaposan meg fogja kritizálni, bárkit is kérünk fel az esküvői képeink elkészítésére. Elég pár megjegyzés a szülőknek, hogy ilyet ő is tudna, akik hisznek neki, és M máris a plafonon van, hogy hülyének nézik őt, vagy minket. Ah, mindig ezek a tök felesleges gondok, de tényleg. Nekem mindig úgy tűnik M családja a semmiről képes beszélni órákig, illetve teljesen jelentéktelen témákon pörögni, a gond ezzel az, hogy minket is ezekre kényszerítenek.

Esküvős példa:

1.) Háromszor megkérdezték már mi lesz a menü, elmondtam, M elmondta. De akkor mi ez a pörkölt, és miért bográcsban? Bográcsban? De miért? És aki nem azt akarja enni, az mit eszik? Csak az lesz?! És bográcsban? 

(Igen, nem, senki se akar mást enni, nem 5 körös a menüsor, szerintem mindenki megoldja, és aki odajön, és nem ti vagytok, tudja mi a vacsora, ott ez van, mindenki tudja ezt, és elfogadja, ellentétben veletek.) 

Persze nektek lesz külön menüsor, húsmentes, mindenmentes. Már most tudom, mi lesz a gondjuk, Fülöpke, és Hercegnőhúg esküvője után is hallottam, hogy az anyja panaszkodott: nem volt választék a vegetáriánus ételekből. Persze 4 emberért, majd még 3-4 különböző főételt rendelek, a többit meg kidobjuk, nem étterem ez, jajj nekem. 

2.) Honnan tudunk kedvezményesen virágot rendelni? Rendeljünk a bécsi virágpiacról? Vagy van ilyen Budapesten? Van nálunk virágpiac? És milyen virág lesz?

Természetesen a 3000 fő alatti falvakban szokott lenni virágpiac, ez a kérdés különben se érdekel, viszonylag hidegen hagy 7 hónappal előtte.

Hasonló fontos kérdéseket kellett megvitatnom, nagyjából mind wtf kategória. Egyre jobban tartok az egésztől, hogy milyen hiszticirkuszt fognak ezek ott nálunk levágni.

3.) Jajj, mielőtt el nem felejtem, a kutya. Apja már ötször kérdezte, hogy olyan szállást tudok-e ahova őt is vihetik. A kérdés azért tartozik a felesleges kategóriába, mert a szegény állat nem hajlandó beszállni az autóba se. Ráadásul, ha nagy a jövés-menés a házban, sokan (8 emberről beszélünk) mennek el egyszerre, akkor hasmenése van másfél napig. De minden alkalommal elmondta, egy hét/3-4x, míg ott voltunk. Hihetetlen. És nincs nálunk valami vendéglő, meg ilyenek? Komolyan mondom, hol élnek. Szerintem ha meglátják a falumat, segélyakciókat fognak szervezni, először az állatoknak, majd az embereknek.

Az ilyen és ehhez hasonló témák, és a miattuk való aggodalmak érzem, ahogy lassan eszegetik az idegsejtjeimet. Kicsit azért várom, és most ahogy a dátumra nézek, rájöttem, hogy pontosan 7 hónap múlva jogilag már házasok leszünk pár órája. :) Sikerült lefoglalni az időpontot, egészen váratlanul, azt hittük erre decemberig nem kerülhet sor, de mégis. 

Amit igazából írni akartam, hogy fotóst castingolok, és hajlik is egy felé a szívem, aki időben, pénzben, képminőségben is jónak tűnik, de várok még egy kis megerősítést, csak nem tudom, kitől. M a maga kis ártatlan módján részt vesz benne, mondja, ha valami nem tetszik neki, rám is hagyja, meg nem is, de a legtöbb dologhoz nem igazán tud hozzászólni, mert még nálam is kevesebb fogalma van az egészről.

El se tudom képzelni, hogy tényleg jól sikerüljön az egész, de közösen találtunk egy tök jó helyszínt a kreatív fotózásra, erre mindketten nagyon lelkesek vagyunk, ha más nem is, az biztosan csodás lesz.  :)


10 megjegyzés:

  1. hú.... az előzményekre tekintettel lehet én két tanúval bespuriznék az első anyakönyvvezetőhöz, aztán szépen titokban házasodnék... nyilván ez nem megoldás, de ez annyira igazságtalan hogy M családja miatt végig fogod stresszelni az egész napot...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem tehetem meg a szüleimmel, meg a nagymamáimmal, meg az összes többi emberrel, akinek már mind voltam az esküvőjén.

      azt hiszem mindenképp végig fogom stresszelni az egész két hetet, mert egyik szombat Ausztria, polgári, a következő meg otthon a templomi, szegény szülei meg tesóm el kell jöjjenek hozzájuk, készen lesznek ők is - M családja persze ad majd egy kis pluszt, mondhatni megfűszerezi a legszebb napunkat.

      Törlés
  2. Mi ezt a fotós részt úgy küszöböltük ki, hogy mondtuk, aki akar természetesen fotózhat. Vagy Fülöpke pénzt is várna?

    VálaszTörlés
  3. Ja és mindent úgy csináljatok ahogy nektek jó. Én két dologban engedtem, nehogy megsértődjön bárki is. Az egyik a menyasszonyi csokrom. Egy kívánságom volt. Egyszerű csokréta legyen. Semmi ne lógjon rajta. Zazie nagynénje akarta mindenképp intézni, és persze lógott rajta valami összefont fűszálak. Le akartam szedni de azt mondták ne mert megsértődik a néne. Amikor ránézek a fotóra, elfog a düh, és sírni tudnék, micsoda ocsmány....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M anyu mondta h kérjük meg a Fülöpkét, nem hiszem, h pénzt várna érte, nem is ezen van a hangsúly igazából, tőlem fényképezhet mindenki, csak ne legyen útban. :D Bár nekem van egy olyan elvem is, h vendégeket nem dolgoztatunk, mert pl. barátnőm pasija operatőr, de inkább megkértem, h ajánljon valakit maga helyett, mert azt szeretném, hogy jól érezze magát.

      M anyunak volt egy olyan panasza is, hogy bezzeg Fülöpke szülei nem hívták meg őket a dekorációs megbeszélésre se. Erre én annyit mondanék, hogy állítása szerint annyi pénzt adtak nekik is, mint amit nekünk fognak (euróban nem nagy összeg amúgy, forintban azért már nem olyan kevés), hogy az alapján nem hiszem, hogy beleszólást várhattak el, ha mindent a másik szülőpár fizetett. Ez az én véleményem. De M megkért, hogy legalább tanácsot kérjek már az anyjától olyan dolgokban, amikre nincs ötletem, vagy nem érdekelnek, de nem akarom h belemagyarázzon. De gesztusként át akartam passzolni a csokrot, ami a polgárin lesz nálam. Az az esküvő teljesen hidegen hagy :D :D :D

      Az viszont zavar, h M ezzel jobb színben akar feltűnni, mint a kedves sógora. A húga nem jár a földön, neki annyi ötlete volt, h valami nagyon ritka virág legyen a díszítés a templomban, egyébként bármit kérdeztünk az esküvőről, fogalma se volt, egyértelmű, h minden Fülöpke meg a családja döntött el.

      Ez a düh nálam a ruha miatt lesz a polgárin... M az idétlen farsangi jelmezre emlékeztető formaruha, egyenruha? szerűségét veszi fel, ami az egyetemhez kötődik ahol végzett. Gáááz. Utálom az a rongyot, és én meg a hülye dirndlre vagyok kényszerítve. Na ezért nem érdekel a polgári, ha fénykép se lesz rólunk, az se baj, nem érdekel.

      Már így KELLETT felöltözni a Fülöpke-Hercegnőhúg esküvőre is, ez volt a dresscode, olyan volt mint egy farsangi bál, komolyan, most láttam magamról képet, és ok h dagadt vagyok, de azok a fejek hozzá, egyenesen nevetséges,szörnyű.

      Elméletileg az lesz amit mi akarunk, mert az én szüleim azt intéznek el otthon, amire megkérem őket, és anyukám is mindig mondogatja, hogy amit akarunk, az lesz.

      Hű ez egy sok érzelmet kiváltó téma nálam, nagyon belementem. :D

      Törlés
    2. Persze, hogy az! Végülis elég fontos nap az ember életében.

      Törlés
  4. szerintem tök mindegy, hogy milyen menő a gépe a Fülöpkének, mert nem attól lesz fotós vagy pláne jó fotós. meg kell látni a pillanatot, szeretni kell az egészet és persze csilliómillió óra utómunka is (gondolom én, de én még nyaraláson se szoktam fotózni mert annyira nem értek hozzá :D). szóval nem ér majd fel a fogadott fotóssal, max. egy ideig majd hallgathatjátok, hogy bezzeg ha ő csinálta volna, már rég megkaptátok volna a kész képeket... persze nyers képeket, nyilván.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha fulopke raadasul valamit elkur, nem baszhatod le. A hivatasosnal meg reklamalhatsz. Na es akkor h lesz? Polgmesteri egy korabbi napon?

      Törlés
    2. Ha fulopke raadasul valamit elkur, nem baszhatod le. A hivatasosnal meg reklamalhatsz. Na es akkor h lesz? Polgmesteri egy korabbi napon?

      Törlés
    3. Azt hozzá kell tennem, hogy Fülöpke valószínűleg nem is hallott az egészről, csak M anyja mondta ezt. De akkor se akarom megkérni semmire.

      Fotóst közben találtam: tetszenek a képei, az ár is ok, és a rendelkezésre állási idő is elégnek tűnik. Azt én is tudom, hogy attól, hogy ma már mindenki fényképez, és drága felszerelést vesz, még nem lesz igazi fotós persze, csak már mindenre fel vagyok készülve, mert ezek majd jönnek a nyugati igényeikkel, mert abból van bőven, meg elvárásból.

      Polgári előtte héten lesz Ausztriában, kell az idő a kettő közt, ide-oda utazás, a sokkhatást is túl kell élnie Tesómnak meg a szüleimnek, amit az okoz, hogy utaztak, találkoztak, szétnéztek, szégyellték magukat amazok nagy háza (ami tele van szeméttel!!) miatt, nem értettek semmit, miközben férjhez ment a lányuk, apukám nem tudta azt enni, amit szeret,és ki lett lökve a viszonylag kicsi komfortzónájából stb stb. Hosszú és kényelmetlen hétvége lesz, és a végén házas leszek jogilag, Ausztriában legalábbis, jut eszembe akkor oda kell mennem válni is, h a arra kerülne a sor. Tök romi, ugye? :D

      Törlés