2016. január 1., péntek

Visszaemlékezős

Dolgok 2015-ben:

Január
Az év első napján felfedeztem, hogy a lazac kurva finom, a véleményem azóta se változott, sőt. M szülinapján szépen felöltözve elmentünk vacsorázni, aminek ő még nálam is jobban örült. Kaptunk egy új tűzhelyet a lakásszövetkezettől, kiderült csak egy levelet kellett volna írni érte. Vettünk egy szépséges komódot, és elkezdtük átrendezni a hálót, és elolvastam az első német nyelvű könyvemet

Február
Életem első operája a Figaro házassága volt, nem értek hozzá, de még akarok ilyet. A barátaim nálunk töltöttek egy hetet, és mentünk össze-vissza a városban, minden alkalommal rájövök, milyen szerencsés vagyok, hogy itt élhetek. Megnéztük a Rocky musical változatát, voltunk megint tengerparton egy akváriumban, sétáltunk a a homokban, míg százágra sütött a nap. Először repültünk közösen, hogy részt vegyünk unokatesóm esküvőjén.

Március
Egy újabb musical, most a We will rock you, ami ugye Queen, és láttam Brian Mayt, nem is olyan messziről, M állítása szerint még soha nem látott ennyire lelkesnek. Voltunk múzeumban, jártunk Brémában, ahová Ede is elkísért minket, mert épp a városban időzött (Gyere még!). Olvastam sok-sok könyvet. 

Április
Olvastam tovább, ezúttal vizsga helyett autót szállítottunk, de legalább pár embert nagyon boldoggá tettünk. A már-már szokásos havi musical a Wunder von Bern volt, de erre inkább nem mondok semmit.

Május
Wildpark Schwarze Berge és a tündérbogyó csüngőhasú malacok, akik szabadon kószálnak, és a legnagyobb sztárok, nem csak a gyerekeknél. M szüleinél töltött borzalmas 10 nap, Fülöpkéék esküvője, és a többi.
De végre jártam Bécsben és a schönbrunn-i kastélyban, és az ötpercenként feltűnő újabb és újabb ázsiai horda se tudta elvenni az örömömet. A Stephansdom se egy csúnya épület, de többre már nem volt időnk a Eurovision Song Contest elődöntője előtt, ami hát fantasztikus volt.

Június
A 3. évfordulónkon Dirty Dancing musicalre mentünk, vettünk egy új kanapét, nem olyan amilyet szeretnénk, de csak ez fér be a nappaliba. Megszületett unokatesóm kisfia, kár, hogy ő majdnem ott maradt az asztalon, de végül szerencsésen alakult minden. A hónap végén megint színházoltunk, ezúttal a König der Löwent láttuk, ami nem ok nélkül van műsoron 15 éve.

Július
Queen Heaven The Original –  Ezt a Planetáriumban láttuk, és valami eszméletlen elegye a csillagászatnak, és egy koncertnek. A szülinapomat Brunsbüttelben ünnepeltük a tengerparton, és vacsora közben néztük a gátat taposó birkákat. :D Ez sokkal jobb volt, mint ahogy hangzik. :D Megnéztem egy seregnyi két világháború közötti magyar filmet. Egyik nap a hatalmas hőségben proli módon az erkélyen pancsoltunk egy felfújható  medencében, míg a fél város órákon keresztül állt sorba a strandpénztáraknál, akik kevésbé voltak felkészülve a tömegre. Tesóm nálunk volt két hétig, és rengeteg helyre elvittük. Közben meglógtunk egy kicsit nyaralni is Hollandiába: Groningen, Amszterdam – Anne Frank Haus, Royal Palace, Neue Kirche, Rijksmuseum, Van Gogh Museum; Utrecht; Rotterdam; Delft; Den Haag; Oostkapelle. Csak címszavakban. Láttam az Éjjeli őrjáratot, hogy a többi gyönyörűségről már ne is beszéljünk, na jó talán még a Leány gyöngy fülbevalót említeném meg. :D Végre eljutottunk a Serengeti Parkba is, ahonnan Karstent hoztuk, aki egy gyűrűsfarkú maki, és a lánymacskával rendszeres kapcsolatban állnak. :D

Augusztus
Elkezdtem olaszul tanulni, és egy gyönyörűség minden egyes kiejtett szó, de mindig elakadok, és nem tudok  vele minden nap foglalkozni, ahogy kellene. Barátnőm kisfia is megszületett. Voltunk több kiállításon, és tudom meglepő de egy musicalt is láttunk, ezúttal a Jézus Krisztus Szupersztárt. Júdás úgy nézett ki mint Fülöpke, nem tudtuk mit gondoljunk. :D Hazamentem két hétre és eküvőszervez(ked)ésbe kezdtem.

Szeptember
A hónapot egy brutális lábujjbalesettel indítottam, el nem tört, azt hiszem, mert orvoshoz persze nem vittem, de pár hét sántikálás után helyrejött. Lett új szemüvegem, tökéletesen látok vele, és egész jól áll, mi kell még? A szépséges hátizsákom is ekkor érkezett, rendszeresen használom, nem értem, hogy élhettem már vagy 10 évet nélküle. Először láttam színházi előadást németül, és voltunk egy baromi jó koncerten, a 60-as évek fekete zenéje volt a téma. A hónap végén M családjához mentünk, hatalmas gyomorgörccsel, de most megúsztuk, és láttuk a gyönyörű Passaut M munkájának köszönhetően. 

Október
Lett időpontunk az esküvőre, más kérdés, hogy lehet meg kell majd változtatnunk. Otthon (Mo. és a szűkebb lakóhelyem) is felfedeztünk mindenféle érdekességet, és múzeumot, nem utolsó sorban az esküvői képeinkhez. Jártam orvosoknál, és hazatértünk után elkezdtem jó dolgokat enni és főzni.

November
Megint voltam otthon, babáknál és barátoknál. Tovább szervezgettem, elkészült a csokrom, ami nem várt módon meghatott, mert tényleg gyönyörű. Megint született egy unokatesómnak gyereke, most egy kislány. Szétszúrattam a vénáimat, hogy elmehessek orvoshoz az eredménnyel, mert feltétlenül tudnom kellett, jó úton járok-e, de egyelőre úgy tűnik, tudom a módját, hogyan tartsam kordában a kis problémámat, vagy legalább jó eredményeket hogyan érjek el.

December
Voltam kétszer masszázson, amiről meggyőztem M-et, ezt nevezzük ki a karácsonyi ajándékomnak. Életemben másodszor biliárdoztam, egy egészen szórakoztató este kerekedett belőle. Wolfsburgban életem első Bajnokok Ligája meccsét láttam, szerencsénkre igazán jó kis focit prezentáltak nekünk.
A szüleim nálunk jártak: kézilabda, két focimeccs, cuki kis és nagy fókák, Északi-tenger, városnézés, Laboe, Keleti-tenger, tengeralattjáró, Kiel, állatkert, előrehozott karácsonyozás stb.
M szüleivel operába mentünk, és megnéztük A denevért, a nagytemplomot is bejártuk tornyostól kriptástól, sőt véletlenül a karácsonyi misére is bekeveredtünk, így életemben először evangélikus istentiszteleten is részt vettem. Megúsztuk nagyobb kritika, veszekedés, piszkálás nélkül.
Nagy ijedelmet okozott, mert sokkal korábban, de megszületett még egy unokatesóm gyereke, ő is kislány, de úgy tűnik egészséges.

*

Ebben az évben repültem 8-szor, elolvastam 28 könyvet, és híztam sok-sok kilót, vagy csak megtartottam a tavalyiakat, ki tudja. Továbbra se menstruálok, de már biztos vagyok benne, akarok gyereket, sőt nagyon is akarok.

M egy hatalmas ajándék az életemben, sok gyönyörűséget köszönhetek neki 2015-ben is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése