2016. május 5., csütörtök

Az tény, hogy a külföldön kötött házasságot Magyarországon anyakönyveztetni kell, meg is értem, de hogy az interneten keresgélve még arra se sikerült választ találnom, hova induljak, vagy mit vigyek, az már kicsit sok. A falusi kis önkormányzatunk szerintem ehhez kevés lesz. Már a családi állapot igazolásomat se ők adhatták volna ki, csak úgy megoldották. Olyan kis naiv voltam korábban, és azt hittem, azt is el tudjuk intézni otthon az esküvő hetében, de ahogy gyűlnek a tennivalók egyre kevésbé hiszek ebben.

Ha nem anyakönyveztetem azonnal, abból származik valamilyen hátrányom? Tudtok ezekről a dolgokról valamit? 

11 megjegyzés:

  1. Megkerdezem esztit, o elso korben daniaban eskudott. De nem eleg az h otthon is ferjhez mesz? Na ma rairok es szolok, jo?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is köszönöm szépen. :)

      Mo.-n csak templomi lesz, az az államot meg nem nagyon érdekli. Elosztottuk, egyik itt, másik ott.

      Törlés
  2. Megkerdezem esztit, o elso korben daniaban eskudott. De nem eleg az h otthon is ferjhez mesz? Na ma rairok es szolok, jo?

    VálaszTörlés
  3. http://konzuliszolgalat.kormany.hu/hazassag-valas

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a linkeket, idáig én is eljutottam nagyjából. Először a konzulátust akartam, de nálunk bonyolítja, h Ausztriában házasodunk, de egy 3. Eu.s országban élünk. Az osztrákoknál már nincs időnk elmenni, a németeknél meg nem vagyok biztos benne hogy foglalkoznak velünk, ha nem ott kötöttünk házasságot. Már annyi mindent hallottam a magyar konzulátusokról..

      Ezért gondoltam, míg készülődünk a lagzis héten, lenyomjuk ezt is otthon, csak több helyen olvastam, és eltértek a csatolandók, ezért kicsit bizonytalan vagyok. Meg akkor lakhely szerinti önkormányzat, vagy kormányablak, vagy mi van még, az utóbbi időben elvesztettem a fonalat.

      Próbálom összerakni a hetet elég durva lesz, lehet a végén kihagyom, mert arra se lesz idő.

      Törlés
    2. Önkormányzatnál ilyet már nem tudsz intézni, ezek a hatáskörök elkerülték onnan a kormanyhivatalokhoz.

      Törlés
  4. http://europa.eu/youreurope/citizens/family/couple/marriage/index_hu.htm

    VálaszTörlés
  5. Szia, próbálok segíteni, írok e-mailt mert sok olyan információ van, amit nem szeretnék itt leírni.
    Gabi
    (illetve bénázok adnál egy e-mail címet?)

    VálaszTörlés
  6. Tudom az én hibám és hanyagságom, de bizony csem a gyerek, sem a házasságom nincs regisztrálva Magyarországon. Kicsit úgy vagyok vele, hogy mi közük hozzá, még mindig haragszom és meg vagyok sértve, hogy egy idegen országban kellett új életet kezdenem. Majd ha lehiggadok lesz regisztrálás. Ha meg valaki szól érte, kap majd egy szép hosszú litániát, arról, hogy mi az ország érdeke, kötelessége, nekem meg a jogom. Pffff...

    VálaszTörlés