2015. május 17., vasárnap

Az, hogy nem érzem itt (M szüleinél vagyunk már Ausztriában csütörtök óta, és már nagyon szenvedek) jól magam az egyáltalán nem újdonság. Mennek a szokásos körök: pénz, Fülöpke istenítése, stb.

Az esküvőnkre nem húzták a szájukat, de egy minimális segítséget se ajánlottak fel, sőt semmit se. Ilyen kis óvatos dologra gondoltam maximum, hogy az ebédet kifizetik itt a polgári után 10 főre, amiből 1.anyukám 2. apukám 3. tesóm, az összes többi M családja. De erről szó sem esett; az anyjának az sem jutott eszébe, hogy "jajj, fiam, összeházasodtok, akkor megadom már a pénzt, amivel tartozom nekem, mert biztos szükségetek lenne egy havi fizetésedre, amit 1 évvel ezelőtt kisírtam tőled, de azóta szóba se hoztam". 

Bezzeg Fülöpkének még a fingja (már bocsánat, de baromira felhúztak ezzel mind a kettőnket) is csodálatos, meg is kellene szagolni, és megpróbálni ugyanolyat produkálni, mert az a tökéletes. Csak a példa nem igazi, de higgyétek el, nem sarkítok. 

Ami különösen felháborító, hogy az apja nyugdíjba megy januártól, és az ebből az alkalomból kapott nem kevés búcsúpénzből az anyja új (!!!!!) autót akar venni, nem egy jobb állapotú használtat (már egyébként is van nekik kettő, meg ami még csak úgy itt áll), amiből hemzseg az osztrák, de főleg a német piac, hanem újat, ahelyett, hogy kifizetnék a még hátralévő hiteltartozást a házra mondjuk, esetleg ne adj isten a kölcsönt M-nak.

Komolyan nem értem őket, hogy lehet így gondolkodni, és így bánni a pénzzel; bár azt hozzá kell tennem, hogy az apja nem tud a pénzkölcsönzésről. 

Az anyja most különösen fel van pörögve, mert a szokásos minijob (meghatározott óraszám fix összegért egy hónapban) helyett, amiben dolgozik, most lehetőséget kapott egy három hónapos szerződésre; dicsekedett M-nak, mennyit keresett a múlt hónapban is. Fogyott is egy csomót (alapból eléggé nagy, de ezen nem kell csodálkozni, amit összeesznek, hihetetlen mennyiségben és időpontokban, édességeket főleg), és neki most új korszaka (saját szavai) van, színes ruhákat fog hordani, és számlálatlanul hozta elő a szobából a még sosem hordott drága felsőket, blézereket, ez 100 euró volt, az 150 felkiáltással, jajj ebből meg kettőt rendeltem. M azt hittem lassan agyvérzést kap mellettem, a cetli mindegyiken rajta van, mondanom se kell. Hát így megy ez. Ezeket most mind el kell vinnem anyukámnak, neki nem-e tetszik valami. (Persze, mert az én családom tök csóró, és le kell adniuk a szemetet. Ez még a legjobb rész, van más is, ha már habzik a szám, majd részletezem.)

Annyi kis finomság van még. Elhatároztam, hogy túl fogok lépni ezen, nem érdekel, hát két napig bírtam, meg a koszt is; a kupin az alagsorban, ahol a másik fürdő van, ezért gyakran járok oda, szó szerint nem lehet átlépni.

Még egy hét, és addig még lesz minden, egyszerre mindenki ebben a házban, fel-alá mászkálnak, örülsz, ha bejutsz a vécére, tudom, én bajom, miért vagyok ilyen görcsös. Ráadásul 58 eurós dirndl-ben fogok menni a húga esküvőjére, ami nekem tökéletesen megfelel, de itt röpködtek a százasok, és az anyja már húzta a száját, mikor mondtam, hol vettem.

Most azt gondolhatjátok nem fogadom el, ha valaki különbözik, vagy másként él, pedig nagyon is. Nem az a bajom, hanem az a felelőtlenség többek között, ahogy a pénzzel bánnak, meg az a következetlenség, amivel a gyerekeikkel, pontosabban ezzel az eggyel, aki nekem jutott. 

Félek is, mert nyomokban azért M is tartalmaz furcsaságokat, hiába különbözik legalább 80%-ban a családjától.

4 megjegyzés:

  1. furcsa, hogy minden családban van egy ember, aki többnyire kirí az összes többi családtagtól. A jó és a rossz között ez bárhol is legyen. Én Zazie családjával tökéletesen elégedett vagyok, mindössze a tesója tud kiborítani, és annak a gyerekei. Hasonlíthatnám Fülöpkéhez is, csak ő magának harcolta ki ezt a posztot, és magát emeli fel oda, ahol szerinte van. A család pedig próbálja helyén kezelni a dolgot, de sajnos nem mindig megy. Én azért M. helyében rákérdeznék, hogy esetleg meg tudná-e adni azt az összeget, mert kell nektek az esküvőre? Érthető módon...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fülöpke úgy harcolta ezt ki, hogy elvette a lányukat, hirtelen mégis elvégezte az egyetemet, annak ellenére, hogy két évet játszottak a kis feleségével a ház számítógép termében, ami nagyon nem tetszett a szülőknek. De egyszer arra jöttünk haza, hogy mekkora ész, mindenki dicséri, és jajj apanázst kap majd a lány minden hónapban, ami nagyon jó, mert a pénz amit az államtól kaptak a gyerek után. Nagyon ki van ez találva; pénzzel olyan mélyre be lehet ásni a fenekükbe magát az embernek, hogy valami félelmetes. Fülöpke meg nagyon tud játszani a szavakkal, jobb is hogy nem mindent értek. Olyan kis mindentudó, mindig viszi a szót, a lány meg tátott szájjal nézi. Kicsit Pygmalion feelingem van tőlük. Bár az utóbbi két alkalommal arra lettünk figyelmesek, hogy erősen kritizálja a feleségét többek között pénzügyi dolgokban is. A lánynak gőze nincs a pénzkezelésről, félelmetes. Huh nem folytatom, mert elrontom a blogot, úgyis olyan pozitív volt eddig. :D :D :D

      M nem fogja megkérni, mert nem meri egyrészt, túl kiszámíthatatlan az anyja, ahogy ő mondta, kis "ajándékcsomag" és nem tudni mi van benne. Másrészt még ő érzi magát kellemetlenül. :/

      Törlés
  2. A rokonokkal nehéz, az esküvőhöz meg nagyon sok türelem és kompromisszum kell, ahogy egy házassághoz is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elszomorít, hogy kb meg kell magam játszani itt, és nem lehetek önmagam. Az esküvőszervezéshez meg nem érzem, hogy elég határozott lennék, vagy egyáltalán lelkierőm lenne az egészhez.

      Kompromisszumhoz annyit, hogy lehet nem jön le, de elég sokat engedek. Olyan helyekre megyek, ami a legkevésbé sem érdekel pl.

      Talán ez annak a jele, hogy nem is jó ötlet összeházasodni. Három év után már elolvadt a cukormáz...

      Törlés