2016. február 10., szerda

Apunak egy hétvégi forduló (amit nem nézhetett!) elég volt, hogy kiadja a parancsot: kiegészítő csomagot megrendelni. Na igen, de le lesz rólam szedve a keresztvíz, ahogy mifelénk mondják, ha odaér az első számla. ("Mer a zinternet az nagyon fontos!" - egy visszatérő frázisa.) 

Apropó keresztvíz, ma hamvazószerda (nem divatból házasodunk templomban, bizonyos dolgokat mindketten betartunk) van, és eléggé kínban vagyok, mit egyek, nem is tűnt fel, hogy a húsfélék mindenhol ott vannak. 

Az asszociációs sort továbbfolytatva, apropó templom. Azt tudjátok, hogy egy faluból származom, és az emberek ott enyhén szólva sajátosak. Hatalmas felhördülést keltett a mi esküvőnk, mert valami roppant pofátlan módon, nekiálltunk 1 évvel előtte, és leszerveztük a papot, vele a napot, elkezdtük a papírjainkat intézni, és kibéreltük a termet (azt is számításba kellett venni, hogy nem túl gyakran vagyok otthon, együtt meg még ritkábban).

Több dologgal is beleléptünk pár ember lelkivilágába: 1. A pontos nappal, mert érdekes módon mindenkinek épp az a szombat kellett volna (Eredetileg áprilist akartunk, épp emiatt, h ne a legnépszerűbb esküvős hónapban csináljuk, de ezt családi okokból el kellett halasztani.) Többen  is megállították a faluban anyukámat, sőt még keresztanyámat is a csodálkozó kérdéssel, hogy tényleg férjhez megyek-e, és tényleg akkor. Nem basszus, viccből foglalunk le dolgokat. 2. A hellyel. Nálunk 2 lehetőség van, egy nagyobb és egy kisebb, és ha egy már foglalt, akkor a falu vezetősége nem tud több asztalt, széket, stb. biztosítani még egy ilyen rendezvényre. Vagyis egy nap, egy lagzi. Nem mintha ez egy vadonatúj információ lenne.

Mi voltunk a gyorsabbak, az előrelátóbbak, és időben elkezdtük szervezni, legalábbis az én szememben. A többi templomba járó, keresztény ember, nem is idegenek ráadásul, pedig olyan felháborodással, és utálattal reagált erre, amire nem voltam felkészülve. Anyukám néha elejt ezt-azt, ki miket mondott ránk, mert természetesen a hátunk mögött elhangzottak is visszajutnak, mondom ez egy falu. A tegnapi viszont a szokásosnál is jobban felkavart, és nem tudom kiverni a fejemből, tudom, csak vihar egy pohár vízben, de rosszul esett. 

Anya kárörvendően meséli (ő nem ilyen, ezért is csodálkoztam), x-ék lemondták az esküvőt. Naivan kérdezem, ez miért tölti el ilyen elégtétellel, és akkor kibökte: ők hordtak le minket a legjobban, mi lefoglaltuk az ő napjukat, mert ők ezt akarták, és miattunk nem lehet akkor tartani, ami nekik nagyon fontos, mert faszom nem tudom. Meg különben is miért flancolunk, hogy két országban is tartunk esküvőt, miért nem megyünk egyszerűen oda, és házasodunk ott, itt csak lefoglaljuk az időpontot. (Sokkal több rokonom van, nagyszüleim csak nekem vannak, még épp tudnak járni, persze belevágom őket egy kocsiba, h utazzanak 6 vagy még sokkal több órát, és esélyem se legyen meghatódni a saját esküvőmön, németül nem fog menni - nem is értem mit magyarázkodok magamban, nagyon felmérgelt az igazságtalanság, miért a mi hibánk, hogy előre gondolkodtunk, ők meg nem)

Ez egy nem egyedi eset, a hangnem is viszonylag tipikus nálunk, ezért nem éreztem magam ott sosem jól, amikor kimégy az utcára, préda leszel, bárki megállít, faggatni próbál az életedről, a családodról. A neked fájó dolgokba markolóval vájnak bele, az a kedves aki "beszélget", és az nem én vagyok. Úgy tűnik most több család haragjával, és rossz kívánságaival a nyakunkban kell tető alá hoznunk a mi nagy napunkat. 

Egy tucat ember imádkozik (mondom templomba járók!) majd, hogy szakadjon az eső, vagy betegedjek meg, vagy törjön el a lábam? És ugyanennyi lesz kárörvendően elégedett, ha valami hasonló megtörténik?

6 megjegyzés:

  1. Egy jó tanács: nevess ezen! Nem ér többet, és fel ne háborodj. Nem is ér anniyt, meg egy esküvőn olyan nincs, hogy mindenkinek jó. És igen, még a legtöbb jelen lévő is kritizálni fig magában vagy hangosan ezt-azt. Ne törődj vele, legyen olyan, ahogy nektek és csak nektek jó.
    Mi 10 fős esküvőt tartottuk összvissz, mert mi így éreztük jól magunkat és volt egyházi, mert én templomba járó, hívő ember vagyok, de oda se hívtam ezen a 8 emberen kívül mást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nevetek majd, de azt hiszem egy ideig csak jönnek a hírek, ez csak ilyen kis light-os nyitás volt. Annyi mindenre kell figyelnem, és a falumbélieknek nincs más a fejében, h akkor hogyhogy nincs kikérés. Az h mindezt németül kellene, ráadásul a vőlegény nem is érti mi ez az egész, odáig már nem jut el senki agyilag. A templomi esküvő nekünk is fontos volt, számunkra úgy teljes, nem mert jól néz ki, hanem mert mi így akarjuk.

      Törlés
  2. Igaza van az előttem szólónak: nevess rajta! És ahogy a Nagypapám szokta mondani: Inkább 100 irigy, mint 1 sajnálkozó.
    Amúgy teljesen megértelek, én egy kisvárosban nőttem fel, 10 éve elköltöztem, de mindig hallok hülye/gonosz pletykát magamról (is).
    Gondolj bele, tök izgi az életed, külföldi pasi, külföldi élet, dupla esküvő, pukkadjon meg mindenki! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most még csak próbálok, remélem május végén már menni is fog. :D Valahogy a természetemből nem fakadnak ilyen dolgok, hogy azt higgyem, bárki is irigyelhet tőlem/rajtam valamit. Azt h megpukkadjanak nem is szeretném, nyugalmat akarok másoktól, a saját szorongásaimat, idegességemet kell legyőznöm, mindig ez volt a nagy feladat, és ilyenkor úgy érzem, h még belém is rúgtak, gyenge lelkületű vagyok.

      Azt hiszem ezek a dolgok egyre kevésbé különlegesek, külföldi pasi meg élet, sőt kifejezetten gyakori már. Azt nem tagadom, h a kapcsolatunk ad egyfajta izgalmat, h én egy másik nyelven (néha úgy érzem egy másik személyiségemmel) élek benne. De igen, kapják csak be! :D

      Törlés
  3. Egy esküvő mindig indulatokat vált ki. Nálunk is volt. Ezeket meg sem szabad hallani. De tudom, hogy rosszul esik. Nekem is rossz volt. Nálunk a család egy része sértődött meg, de úgy hogy még meg sem hívtak minket az ő templomi esküvőjükre bosszúból. Három hónap után elváltak. . .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. huh, az indulatokra még nem vagyok felkészülve. :D Azt már el se merem képzelni, ahogy a család is beszáll a buliba.

      Bosszúból nem meghívni, az is szomorú azért, a válás meg még inkább.

      Törlés