2016. augusztus 13., szombat

Annyira jól telt az este, hallgattunk nagyokat. Olvastam blogot (köszi M.Gray, egyszerűen nem bírom abbahagyni), ő meg az újságját, jövő héten leszünk három hónapos házasok, így megy ez hosszabb idő után, nem? Fel se merül, hogy kitegyük itthonról a lábunkat. Nem is szoktuk. Szar idő van mindig, most még nagyon hideg is ráadásul. Ezen a nyáron egyszer voltam zokni nélkül. Egyszer!!  Élünk mint két dagadék, akiknek fáj megmozdulni, és lassúak, és álmosak, csak enni akarnak, meg a kanapén ülni, fúj.

Csak bennem dúlnak viharok, amiből ő semmit se érzékel, és a szokásos bamba, gondolkodásmentes rutinjával létezik mellettem. De tényleg, csak akkor tűnik fel neki valami, ha nem szólok hozzá, és majd felrobbanok a dühtől, és a sok visszatartott, felgyülemlett frusztráció egyszerre ömlik ki belőlem. Kifejteni akkor se bírom neki, kitör belőlem pár mondat, ő nem érti. A legutóbbi reakció: azért mert csak ezüst lett még nem rajtam kéne levezetned. Ki a fasz beszélt erről?! Úristen, hogy ennyire kevés gondolata legyen, nem hiszem el. Ne legyél már ennyire egyszerű, basszus. 

De ez van, ez már így marad, örökre. A pap összekötötte a kezünket, kimondtuk a szavakat, I take you as my husband, eskü lett a vége, hogy ez így marad. Közben meg nem is mondhatok rá rosszat, mert nem ver meg, megengedi, hogy könyvet vegyek, mi akarhatok még. 

Nem érti amit mondok, nem tudom a nyelvi különbségek okozzák-e, vagyis, hogy nem beszélek elég jól, de sokszor mond valamit: azt mondtad, hogy ez meg az. Ilyet rohadtul nem mondta, ezt már megint honnan vetted? Ennyire nem számít ami kijön a számon, de tényleg. Nem figyel, leszarja? 

***

Most ellentmondok a fentieknek, de csütörtökön megyünk a tengerhez. Megnéztem, természetesen jó hideg lesz, vagyis épp felmelegszik arra a 4 napra, még akár 24° is lehet. Talán levehetem a pulcsimat. M meg bele akar menni a tengerbe.. mármint félmeztelenül.. az emberek közé.. hogy lássák.. 

Azt hiszem rájöttetek, hogy én soha nem strandolok, nincs bikinim, fürdőruhám, és még együtt se voltunk sehol. Úszni se tudok, bár az csak a kisebb baj. Engem úgy neveltek, hogy mindig az a fontos, ki kövér, ki sovány, nálunk a családban mindig ez a téma, nem tehetek róla, meglátok egy embert, és az az első gondolatom, kövér, vagy sovány. Egész éltemben azt hallgattam, kövér vagy, most fogytál, felszedtél megint pár kilót ugye, és tetszőleges továbbiak. Na most, akik így néznek ki, mint mi, nem kéne, hogy kimenjenek, és fürdőruhára vetkőzzenek mások előtt. 

Nem csak óvatosan utaltam rá, hogy szerintem nem kéne mutogatnia magát, tovább nem fejtettem, ki, mert ő egy olyan családban nőtt fel, ahol anya akkora mint egy bálna (szerinte a gyerekszülések, szerintem meg a zabálásai, meg amiket eszik, meg amikor azokat eszi..), de ő csinosnak vallja magát, drága ruhákat, cipőket, ékszereket vesz, és "csodáltatja magát" a családdal. 

Nekem ez több, mint fura. Én azt tanultam, aki kövér, takarja el magát. Én ehhez is tartom magam, van amiben jó gyerek vagyok. (Nyilván egy életen át szenvedek ezektől a beidegződésektől, és az esetleges gyerekemet eltiltani tervezem az édességektől inkább,vagy a helyesebb talán a nem szoktatom rá, az én számból a fogadd el magad nem lenne túl hiteles.) Az hogy embereknek teljesen természetes, hogy strandolnak, bikinit húznak, napoznak, számomra egyszerűen elképzelhetetlen. Akkor is feszengek, ha fel kell öltözni valahova, egy esküvőre legutóbb, borzasztó kellemetlenül éreztem magam, utálok ilyenkor fényképezkedni, mert tudom, hogy nagydarab vagyok, mindegy mi van rajtam, hogy áll a hajam, a sminkem.

Szóval nem tudom, hogy lesz ez, mert magamat, és M-et is kínosnak érezném a strandon. Ez nagyon szemétnek hangzik, tudom. Gondolom a megoldás az lesz, hogy esik az eső, így a városban kóborlás (főleg azt tervezzük) is elmarad, vagy majd esernyővel nyomjuk. Szexelünk a hotelban (ez se megy, szóval valószínűtlen),  és/vagy eszünk, ez lesz az. Az megy.

De jó lesz, szeretem a tengerparti strand homokját, és egyszer (!) már mászkáltam benne mezítláb, majd azt csinálom, ha az eső hagyja.  

18 megjegyzés:

  1. Nem a nyelvi különbségek miatt van, hogy nem ért meg, vagy olyat ad a szádba, amit nem mondtál... Mi mindketten magyarok vagyunk és mégis előfordul... És persze, néha nem figyelnek ránk... De ők teljesen máshogy is vannak bekötve.... Nem bonyolítanak túl semmit, nem agyalnak túl semmit... És ritkán is rágódnak szerintem... És persze, észre sem veszik, hogy mikor mivel bántanak meg... Egy nap múlva már nem is emlékeznek arra se, amit ők mondtak, nem hogy mi.... Szerintem ezen nem is lehet változtatni túl sokat... csak valahogy meg kell tanulni együtt élni a dologgal, minél kevesebb veszekedés nélkül... még én sem tudom hogy... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen, férfi és más is, mint én, de néha olyan jól lenne, ha a már rólam tanultakat alkalmazná. Nem igazi veszekedések ezek, mert nincs kiabálás, csak nagyon ritkán, és az se olyan "igazi".

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérlek, Zsuzsa, néha gondold már meg a hozzászólásaidat. Egy ilyen mondat szerintem többet árt, mint segít, ő kiönti a lelkét, mi meg még az arcába is dörgöljük? Szerintem ez az utolsó dolog, amire bárkinek szüksége van.

      Persze, tök szomorú ez a poszt, és látszik, hogy baj van, de nem inkább konstruktívnak kellene lenni ilyenkor?

      Annunciata, egész véletlenül nem vagy depressziós? Olyankor teljesen másképp látja az ember a dolgokat. Nem tudsz pszichológussal beszélni? Valahogy boostolni kellene az önbizalmadat, szörnyű, hogy ilyen rosszul érzed magad a bőrödben/bőrötökben/helyzetedben.

      És nem lenne rá lehetőség, hogy dolgozz ott kint, kb bármit? Szerintem egyből sokkal jobban éreznéd magad.

      Törlés
    2. Bocsánat. Első döbbenetemben szakadt ki belőlem. Mert olyan szép volt az esküvőjukrol olvasni....most meg ez :(

      Törlés
    3. @Ilonka:

      Nagyon kedves tőled, hogy így a védelmemre keltél.:) Igyekszem nem öntözgetni ide a lelkem sötét részeit, de néha kell, mert nem nagyon tudom megbeszélni senkivel.

      De igen, depressziós vagyok, már jó régóta. Néha rosszabb, néha jobb. De a régi időkhöz képest sokkal jobb, már nem vagyok önveszélyes, azok a gondolatok, érzések már nem jönnek szerencsére, csak lemegyek jó mélyre, mintha egy mázsás súly húzná a szívemet.

      Voltam pszichológusnál pár éve, akkor még sokkal-sokkal rosszabb állapotban voltam. Kaptam gyógyszereket, használt is valamennyire, akkor tettem le a maradék vizsgáimat, de utána jöttek nőgyógyászati gondok, és egészen más dolgok sültek ki belőle, abbahagytam, kellett. Megismertem M-et, és azóta nem megyek olyan mélyre, és nem olyan gyakran, de iránytani nem igazán tudom, és sokszor kicsúszik a talaj, én is hibás vagyok ebben még évekkel ezelőtti dolgokkal és mostani napi szintűekkel is.

      Munka M szerint nem jó ötlet, tegyem le a maradék vizsgáimat, legyen meg a diplomám, akkor kereshetek. Szerintem mindegy diplomával vagy anélkül takarítok, de persze ő jobban tudja.

      Törlés
    4. @Zsuzsa:

      Nem gond, bár első olvasásra tényleg rosszul esett, még nagyobb rakás *nak éreztem magam, és megbántam, hogy leírtam, mert hiperérzékeny vagyok, pedig nem is volt bántó a komment egyáltalán.. amiket a többiek kapni szoktak, engem semmi bántás nem ért.

      A bambát, gondolkodásmenteset úgy értem, hogy tényleg nem használja a fejét, ha nem muszáj, hanem gondolkodás nélkül megcsinál valamit változatlan sorrendben, én, meg h és ha azt is esetleg odavennéd, hát ő úgy szokta mindig. És ez a lehető legtöbb helyzetben előfordul. Az egyszerű ennek a változata, ha megkérdezi mi a bajom, mindig egy dologra kérdez rá, mintha azt kérdezné szomjas vagyok-e, vagy éhes.

      Nem szégyellem a testét, az enyémet szégyellem, de mind a ketten dagik vagyunk és szerintem meg kellene kímélnünk a többieket a látványtól. De ez is azok közé a dolgok közé tartozik, ahol nem számít a véleményem.

      Igen, az esküvős bejegyzések jobbak voltak, azokat érezni is jobb volt, de most ez van. Nagyon rossz ez a hullámzás, tényleg, de én ilyen vagyok. Remélem megérted. :)

      Törlés
    5. Drukkolok. Jó fej csajnak tűnsz és megérdemled hogy jól legyél!!!

      Törlés
  3. Hű igen.
    Mi történik veled, veletek? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs konkrét dolog, ezek így jönnek-mennek, csak általában szégyellem leírni, mert félek a normális emberek véleményétől, mert igazuk/igazatok lenne.

      Törlés
  4. Nem tudom, másnál is így van-e...vagy hogy ki házas még itt... De szerintem az ember az esküvő előtt hónapokkal és utána pár héttel egy felfokozott boldog érzelmi állapotban van... minden apró hétköznapot rózsaszínné varázsol a tény, hogy "Igen, végre örökre összekötjük az életünket!" Aztán vége az esküvőnek, a nászútnak... és visszatérünk ugyanabba a környezetbe és napi rutinba, amiben előtte is voltunk.. és akkor ránkszakad, hogy "Úristen, örökre összekötöttük az életünket.." ... és ennek igenis súlya van... akármennyire is szerelmes az ember a férjébe, akármennyire is boldog, hogy hozzáment, akármennyire is érzi azt, hogy ha újra választhatna, akkor is megtenné ugyanígy... Együtt vagyunk, összekötöttük az életünket, és innentől az ő hülyeségeit kell elviselni, neki meg az enyémet.... És igen, együtt megyünk tűzön-vízen, jóban-rosszban... és a rossz meg a hétköznapi, az bizony nehéz... De aztán a hullámvölgy után jön majd a domb, a hegy... Amikor ránézel és azt mondod, hogy "Igen, hülye... de az én hülyém és imádom és nem kell helyette senki más, akkor se ha megőrülök tőle..."

    Kitartást kívánok Neked a nehéz időszakokhoz...kell hozzá, mert lesznek... ami az esküvő előtt megvolt nehézség, az nem fog hirtelen eltűnni... de már férj és feleség vagytok, egy család... és együtt könnyebb lesz, hidd el!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, ilyenkor különösen Örülök, hogy nem fokoztuk fel a dolgokat az esküvőnkre.
      De tény, higy ha egy éve mondjuk már az arra való raporges töltötte ki a napokat, akkor kell egy kis idő visszajönni a valóságba.
      Kitartást kívánok!!!!

      Törlés
    2. @simitimi:

      Van valami abban, amit mondasz, nálam inkább az egésznek a lecsengése után jött ez elő. Nem igazán szoktam rá gondolni, hogy házasok vagyunk, valahogy az nincs a tudatomban. Néha így eszembe jut, hogy jé tényleg. Csak most elfogytak a dolgok, nincs mire várni, nincs mit intézni. Eddig is azt éreztem, hogy hozzátartozok, ameddig ő ezt így akarja, és előtte se nagyon volt választásom. A templomban kötött házasságnak a megáldott része nehéz kicsit, az sokkal jobban megijeszt, mint a törvényes rész.

      Köszönöm a vigasztaló szavakat! :)

      Törlés
    3. @Zsuzsa:

      Egybe akartam a kettőt, de mégis lemaradt erre a válasz. :)

      Tényleg nagyon intenzív volt, főleg az utolsó másfél hónap, pláne h nem tudtam ott lenni, és két esküvő volt egymás után, és családi találkozó stb stb.

      Kitartok én, ha M feladja, az ellen nem tehetek semmit. Addig vagyunk egyet, míg ő így akarja, és ő nem híve a válásnak, meglátjuk hogyan alakul.

      Köszönöm! :)

      Törlés
  5. Dragam, nem lesz semmi baj. Van akiknel megmarad a csoda az eski utan, van akiknel nem, de hidd el, visszater! Nalam is volt egy kis uresjarat, konkretan a naszuton halalra untam magam mellette, es akkor igy bamultam magam ele h baszdmeeeg ezt jol megcsinaltam magamnak a kovetkezo kb. 50 evre. De nyugi, jon valtozas, minden rendben lesz :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy Zsoff! :* Vissza fog az jönni, csak jobban kell lennem, mint már ezelőtt is sokszor. A nászút valóban elindított valamit, arról írtam is ezt-azt, meg nem is sikerült annyira rosszul.

      Remélem hamarosan jobb lesz, mert már nagyon nehezen bírom el ezt, nehéz és nyom belül. Nem is igazán M a probléma, hanem én.
      :*

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés