2015. január 14., szerda

Várom az új tűzhelyünket. 8 és 18 óra között hozzák, valamikor. Ezzel csak az a baj, hogy addig nem tudom megcsinálni a sütiket se holnapra, hogy a szülinaposom bevihesse a munkahelyére. Valaki az elmúlt egy hetet nagyjából depressziós, nappalalvós kómában töltötte, ezért csak tegnap este döbbentem rá, hogy már azt a tejfölt is elhasználtam, amiről azt hittem a hűtőben csücsül, illetve sütésre alkalmas vajam sincs.

Két lehetőség volt, hogy mikor érkeznek, és mivel már voltam vécén (:D), marad a másik, vagyis ha kitenném a lábam 15 percre, szinte 100%, hogy ideérnének. Ezért nem mehetek át a Lidlbe bevásárolni, inkább itt ülök, és blogolok. 

Remélem valami gyönyörű, szupermodern új tűzhelyet kapunk, és majd be se tudom kapcsolni.  :D Szövetkezeti lakásban lakunk, és meghatározott dolgokat a szövetkezet cserél, vagy csináltat meg. 8 hónapig könyörögtem neki, olvassuk át a szerződést, hátha van benne valami erről, majd, majd.. Szilveszter napján találkozott a földszinti szomszéd nénivel, megemlítette neki a bajunkat, erre ő, az a szövetkezethez tartozik. :D

Január 2.-án írt egy emailt, 5-én, hétfő reggel 8:13-kor az ügyintéző telefonjára ébredtünk, nagyjából a kávéja után ez volt az első dolga szerintem. Megkérdezte milyen típusú, mi a baja, jól van, akkor kicseréljük. és ENNYI!!! Nem jött ide senki leellenőrizni igazat mondunk-e, vagy megszerelni, bármi, ehelyett hoznak egy (valószínűleg) új villanytűzhelyet.

De itt a dilemmám, hogy ilyenkor borravalót is kell vajon adni? Otthon ez nem lenne kérdés, de azért nem ennyire egyértelmű. Meg ha igen, mennyit? 20 elég?? Otthon se megy nekem ez a borravaló dolog, kifejezetten gáznak érzem, ügyetlen vagyok vele, kerültem a pincéres helyeket - a faluban ezt nem volt nehéz mondjuk-, mert mi van ha lenéz a pincér, vagy mittudomén, ha keveset adok stb. Hülye vagyok, tudom..

A lakásra visszatérve, egyelőre nem látom az előnyeit annak, hogy egy banknál lakjunk albérletben, itt ez a saját tulajdonú lakás után a legjobb lehetőség, és rengeteg dolgot elintéznek nekünk/helyettünk amellett, hogy az itteni árakhoz képest a bérleti díj is kedvező. Minden gond nélkül megengedték, hogy bejelentsünk ide engem is, a lakbért se emelték. A fent említett néni 1980 (!!!) óta lakik itt. 

Egyetlen egy gond van csak, már túlságosan is belaktuk, hova teszik az emberek a cuccaikat egy kétszobásban? 

3 megjegyzés:

  1. Én kint sosem adtam ilyen helyzetben borravalót, és nem tűnt úgy, hogy elvárnák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt elég vegyes ez az elvárás dolog, ahogy én látom, de sokkal jobb, mint otthon. Étteremben egyértelmű, egyéb helyeken nem.

      Adtam pl. a bútorszállítóknak, mikor kihozták a matracainkat, nekik is kellett fizetnem, és többet adtam jóval, de nála is éreztem egy kis meglepődésfélét.

      Abszolút nem vagyok ez az odacsúsztatós típus, nagyon kellemetlenül érzem magam az ilyenektől (is) ..

      Törlés
    2. Hidd el, nem várják el. Szerintem legyél nagyon kedves, mosolygós, esetleg kérdezd meg, kérnek-e kávét, köszönd meg a végén nagy vigyorral a munkájukat, majd csukd be utánuk az ajtót. Majd belejössz!

      Törlés