2014. április 6., vasárnap

Az a baj, hogy nincs türelmem egy vacak újságcikket elolvasni németül, pedig itt állnak halomban a Zeitungok. Nem tudok egy oldalnyi ideig koncentrálni. :/ Hogy bővül így a szókincsem? Nem akarok már rettegni, ha kimegyek az utcára és úristen valaki hozzám szól. Jajj!

Két nagyon jó tematikus szógyűjteményem is van, a nyelvvizsga óta talán egy-egy alkalommal ha kinyitottam őket. 

Hogy lesz így munkám, ha nem merek keresni, mert félek tőle, hogy szar a németem. Jó, tudom, hogy valamit már tudok azért, és akcentussal ugyan, de érthetően beszélek(motyogok?). El kéne ezt hinnem; ha jön a futár, és csomagot hoz, alig értem egy szavát. Gondolom itt él már egy ideje, és alig lehet érteni. Szerintem ő leszarja, én meg itt ezek gyötrődöm, meg szégyenkezek. Hát hülye vagyok én? (Igen, és hát-tal mondatot se kezdünk, ugye..)

Már többen is mondták, igazi németek, hogy jól beszélek (a többi külföldi mellett, gondolom), de én nem érzem így egyáltalán, sőt épp ellenkezőleg. Dolgozni akarok, meg merni kimenni, meg vásárolni, meg nézelődni, meg mindent, amit a normális emberek. Olyan egy idióta vagyok, komolyan.. 

5 megjegyzés:

  1. Az, hogy háttal nem kezdünk mondatot, az tévhit. :)
    Nézzél tévét, azzal én mindig sebességbe tudtam hozni magam egy idegennyelvből.
    És ne aggódj. Ha nem is tökéletes, a legtöbben meg fogják érteni, amit mondasz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) hát akkor nem tudom.. :D

      Nézek én tévét, egész nap megy, bár inkább csak hallgatom. Itt is van egy csomó műsor amitől éppúgy agyfaszt kapok, mint otthon, ez a baj. Meg a tripla annyi valóságshow.. uhhh.

      Értik amit mondok, csak én szeretnék tényleg szépen beszélni. Választékosan, igényesebben. Ezért kellene olvasnom is sokat a tévé mellett.

      Az a baj, hogy nálam a koncentrációval is baj van, nem csak a nyelvre igaz, hogy nincs türelmem. De most már erőt kell vennem magamon, és minden irányból magamba szívni a nyelvtudást.

      Törlés
  2. en is a tv-re szavazok ;-) keress olyan filmeket amihez felirat is van, igy egyszerre hallod es latod is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tv! hmm! lásd. fentebb.. de nézek azért!

      Nézünk filmeket, egyedül is szoktam néha.

      Feliratnál németre gondolsz? Mármint német film német felirattal? Ezt majd lehet megpróbálom. :)

      Törlés
    2. igen, arra. en is igy tanultam. krimiket neztem ejjel-nappal ;-)

      Törlés