2014. május 15., csütörtök

Tegnap megrendeltük a jegyemet, és életemben először, két hét múlva repülni fogok. Huh. Nem áll szándékomban semmit magammal vinni, nincs feladandó poggyász; azt hittem naivan, hogy a kicsi bőröndöm, és a kézitáskám jöhetnek fel a fedélzetre, de nagyon úgy tűnik, egy darab, az egy darab, szóval, ha jól értelmezem, még azt is bele kell préselnem a kis, egyébként a megadott paramétereknek megfelelő kofferkémbe, na meg a 8 kg-ba. Lesz nálam egy csomó jegyzet, félek, hogy már azzal elérem a súlyhatárt. A légitársaság Germanwings, nem mintha lett volna bármi más választásom, ezen kívül csak a madarak járnak erre.

Már attól totál ideg lettem, ahogy elképzelem, elveszik tőlem a cuccaimat, csak úgy. Maga a repülés nem mozgat meg túlságosan, nem érzek semmit, majd ha egyáltalán feljutottam, gondolom.


Az idegességem okai a következő két hétben:

- Át kell evickélnem a városon, busz és két metró, rengeteg ember, mert itthonról kb. 8 órakor kell elinduljak, csúcsidő.

- Az itteni reptéren átjutok-e bármilyen kapun, mit csinálok rosszul, értem-e, ha hozzám szólnak valamit, elveszik-e a bőröndömet, súlyhatár stb. stb. stb.

- A repülés: mert lezuhanni mégse kéne; Ez is egy kis izgalom valljuk be. :D

- Ferihegy: kitalálok-e belőle egyáltalán, megtalálom-e a 200E busz megállóját, mennyire van messze?

- A busz tényleg a ferihegyi vasútállomásnál tesz le? És ott fel tudok szállni a Nyugatiból induló Ic/gyorsvonatra, ami végre abba az irányba visz, amit ismerek is? Hol lehet jegyet venni?

Ezek biztosan nevetséges kis apróságoknak fognak tűnni, ha mindezen már egyszer átesek, és jó lenne, ha már péntek este otthon hallgatnám Anyu dorgálását, amiért nem voltam képes elmondani neki, hogy hazajövök. Ti nem ismeritek őt.

Nem fogom elmondani neki, hogy hazamegyek, csak ha már az IC-n ülök, mert szétidegeskedné magát, és hívogatna, de mivel azt ugye nem lehet, ha jól tudom, plusz nem is jó a magyar készülékem, nem tudna elérni, és félek, hogy még jobban becsípődne a dereka, és egy sima munkanapot is nehezen él túl néha, alig tud járni. Ha vonattal megyek, akkor is mindig felhív, és sokszor megszakad, akkor össze-vissza hívogat, de nincs térerő, próbálja a német számom, és teljesen kiakad, ha a „hang” azt mondja nem kapcsolható, és hasonlók. Most már értitek? Inkább haragudjon rám, amiért nem szóltam, majd örülni fog utána, de nem akarom, hogy még nagyobb baja legyen, mint ami már egyébként is van.




Lehet felvinni éjszakai és nappali krémet a repülőre? 

14 megjegyzés:

  1. teljesen átérzem a repülés körüli mizériádat. én se repültem még soha, de fogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elveszítjük a repülő-szüzességünket!!! :D :D :D

      Törlés
  2. nem lehet felvinni semmilyen krémet, folyadékot, fogkrémet stb. van egy meghatározott mennyiség (talán 100ml?) amit fel lehet vinni, ha bontatlan az a valami, de amikor legutóbb repültem, az előttem álló nő bontatlan arckréme is a kukában landolt.
    és nyugi, mindenki szerencsétlenkedik, én pl egyszer elfelejtettem kivenni a zsebemből a mobilom, a kapu becsipogott, félreállítottak és úgy megmotoztak, hogy ha a melltartómban van egy borsószem, azt is észreveszik..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. huh, borsószem?! Azt jó lenne elkerülni, mert attól is kiakadok, ha egy idegen túl közel jön hozzám, nemhogy hozzám is érjen..

      Próbálok ügyelni, és úgy felöltözni, de síkideg leszek, amellett már maga a tény, hogy egy repülővel utazok másfél órát, nem is jelent semmit .D

      Törlés
  3. Ha csizmában mész, azt is levetetik veled a kapu előtt (a sarka miatt), illetve óra, öv, erre készülj fel. Arra nagyon figyelj, hogy nehogy valami benne maradjon a nagy kapkodásban a tálca aljában (nekem így kelt lába a karórámnak), mert első repülésemnél annyira az öltözésre és az útlevelemre+táskámra koncentráltam, hogy az óráról megfeledkeztem, az ellenőrző személy pedig nem szólt, hogy hoppá, itt maradt valami...Én a kis flakon kézfertőtlenítő folyadékomnak Londonban kaptam spéci zacskót, azt pedig most olvasom, hogy "A kézipoggyászban csak maximum 1 liter folyadék, krém, zselé, zsír, vagy olajféle szállítható, és ezt az 1 literes mennyiséget is 100 milliliteres tégelyekre kell szétosztani." De ügyes leszel majd úgyis, csak először ekkora para :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sima magassarkút is levetetik..Barátom mondta, végignézte legutóbb, és ki is akadt rajta, hogy a nőnek ott kellett csoszogni a repülőtér padlóján mezítláb..

      Nincs órám, nem lesz övem, fel veszem azt az egy nadrágomat, ami jó anélkül.

      Remélem két hét múlva már csak nevetek ezen, hogy milyen egyszerű volt, én meg szétparáztam magam feleslegesen.. :)

      Törlés
  4. Ferihegyen közvetlenül a terminál előtt van a 200E megállója, és tényleg megáll a vasútállomásnál, emiatt ne aggódj :) Azt nem tudom, jegyet hol tudsz venni, mert amikor legutóbb arra jártam, nem figyeltem, van-e bódé a vasútállomásnál. De ha máshogy nem megy, majd veszel a vonaton.

    A repülőre feljutás miatt ne aggódj, nagyon alapvető kifejezésekkel közlik, mit szeretnének, azt is angolul, meg mutogatnak is, szóval nem lesz gond, mindent érteni fogsz :) Múlt nyáron az unokaöcsémmel repültünk Londonba meg onnan haza, őt odafelé és visszafelé is "lekapcsolták" a biztonsági ellenőrzésnél, de mindkétszer nagyon kedvesek voltak, és irányonként nem tartott tovább két percnél, míg kiderítették, hogy a zsebében maradt a mobilja ill. a kézipoggyászában a dezodorja, ezért csipogott be. De ha odafigyelsz, nem fogsz becsipogni, velem pl. még sosem fordult elő.

    Semmi gond nem lesz, nyugi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most megnyugtattál mindenben, kivéve azt a részt, hogy angolul mondanak mindent, és érteni fogom.. hááát nem hiszem, én németül beszélek, angolul viszont nem... Tudom, hogy lehet így élni.. hát lehet :D Értek szavakat, de ennyi, és ebben a helyzetben a primitív 20 szavas készletem kétlem, hogy elég lenne..

      Azt hittem német repülőtér, németül beszélnek... Mindig rájövök, az, hogy tudok (?) németül, csak nekem nagy dolog.. ha angolul meg nem.. :(((

      Törlés
    2. Ne aggódj, ha akarnak valamit, bőszen fognak mutogatni is mellé, szóval ha mondjuk kérik a táskádat, és nem érted, hogy bag, rá fognak mutatni. Minden szuper lesz, mindent érteni fogsz :)

      Törlés
    3. Hát nagyon remélem, hogy így lesz...!

      Törlés
    4. Németül fognak beszélni, ha azt nem érted, akkor váltanak át angolra. Nyugi :)

      Törlés
    5. Akkor jó, köszi. :)

      Látod, mindenen parázok. Biztos jót röhögök majd magamon utána, hogy ekkora ügyet csináltam az egészből, de most még nem vicces. :)

      Törlés
  5. Tudom, hogy nem segít, de két héten belül valamikor én is először fogok repülni. :) Én meg kifelé Németországba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De! Kicsit azért segít! :D

      Jó tudni, hogy nem vagyok ezzel egyedül, és nem mindenkinek természetes, hogy ide-oda repked.

      Kíváncsi vagyok a kalandokra, amiket itt majd itt átélsz, megtapasztalsz. :)

      Törlés